StartaEget.se har pratat lite med Sofi Lindholm, Content Manager på Sparheld International GmbH, om starten av företaget och var de befinner sig i dagsläget. Hon ger även sin syn på framtidens e-handel.
För en e-handlare som precis fått upp sin webshop är det många saker som ska gå enligt plan för att webshopen ska bli lönsam. En viktig del i lönsamheten är således emballaget som produkterna packas i och skickas vidare med. Fel emballage kan innebära skadade varor och skadat förtroende - vilket i båda fall kan vara förödande för en nystartad e-handlare.
Klaudia Rudin, som arbetat med e-handel sedan 2006, gör sedan 2012 succé med sin webbutik Kakfateriet, som specialiserat sig på kakfatspinnar, delar till att bygga egna kakfat i flera våningsplan. För Klaudia, som i åtta års tid samlat på sig kompetens kring hur man ökar konverteringsgraden, alltså ser till att så många besökare som möjligt köper med sig något innan de lämnar webbutiken, är Kakfateriets framgångar ett resultat av konsekvent arbete och en förmåga att omsätta teori i praktik
Framgångsrik e-handel utgörs av fem avgörande komponenter; marknadsföring, erbjudande, konvertering, logistik och kundservice. För att bli framgångsrik måste alla dessa faktorer stämma. Det menar Fredrik Lennström, e-handelsrådgivare på Klarna.
Fler och fler svenska företag vill vara med och dela på den växande handeln som sker på internet. Enligt en ny undersökning från Visma ökar antalet småföretagare som startar e-handel varje månad.
Hanan Karrouk tröttnade på all stress och sin anställning på en statlig myndighet. Under sin mammaledig bestämde hon sig för att följa sin dröm om att driva e-handel i en egen nätbutik.
Senaste nyheter
Avancerad sökning
Populära nyckelord