Storytelling - Använd ditt berättarkapital

Storytelling - Använd ditt berättarkapital

Marknadsföring

Ditt berättarkapital är ditt eget eller ditt företags USP, unique selling proposition förpackat i berättelser. Ett personligt marknadsföringskapital som börjar förränta sig i den stund du sätter det i rörelse, det vill säga börjar berätta. En god berättelse har fascinerat människor i alla tider.

Europas främsta kvinnliga uppfinnare är från Sverige

Europas främsta kvinnliga uppfinnare är från Sverige

Näringsliv

Tidigare i år blev Åsa Magnusson utsedd till Årets kvinnliga uppfinnare i Sverige av Svenska Uppfinnareföreningen, och sedan dess har hon erhållit den ena utmärkelsen efter den andra. På den internationella EUWIIN-konferensen på Island utsågs Åsa Magnusson Årets kvinnliga uppfinnare i Europa 2011.

Höj priset och bli en vinnare

Höj priset och bli en vinnare

Tips & Råd

Som företagare är det lätt att fastna i en lågprisfälla, särskilt om man skjuter från höften när man sätter priser och inte vågar höja sina priser av rädsla för att förlora kunden. Försäljnings- och förhandlingsexperten Karin Klerfelt, som är aktuell med boken ”Jacka upp priset- sluta fega, våga paketera och sälj”, menar att alla företag kan höja sina priser med minst 20 procent.

Så får ni den effekt ni önskar av företagets möten

Så får ni den effekt ni önskar av företagets möten

Tips & Råd

Företag och organisationer använder minst 25 procent av arbetstiden till möten utan att veta vilken effekt de får. För ett företag med 1 000 anställda kostar den faktiska mötestiden cirka 160 miljoner kronor per år. Summan omfattar endast mötestid, varken förberedelser, efterarbete, restid eller ställtid. Det är tveksamt om någon annan investering i den storleksklassen görs utan ordentliga kalkyler eller uppföljning.

Småföretag inom vård och omsorg i Västra Götaland får 4 miljoner

Småföretag inom vård och omsorg i Västra Götaland får 4 miljoner

Näringsliv

Nu finns det pengar att söka för affärsutveckling för småföretagare i vård- och omsorgsföretag i Västra Götaland. Bakom satsningen står Tillväxtverket i samarbete med TILLVÄXT VGR. Målsättningen är att bidra till förnyelse och stärkt konkurrenskraft i företag inom vård och omsorg i Västra Götaland.

Senaste nyheter

Avancerad sökning

Ord i rubrik:

Sök

Populära nyckelord