Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 151 av 285

2005-12-05, kl 20:36

mohasad

mohasad

Inlägg: 6

Sedan många år tillbaka råkade jag ut som ungdom det som många ungdomar i Sverige och flera andra länder gör i vissa fall. Man hamnar i situationer som inte tilltalar en och ens eget liv. Detta gör som många vet att man börjar tänka negativa tankar, slutar upp nästan helt och hållet att äta. Lever på luft så att säga!

Jag hade samma år som jag insjuknade i liknande deffinition enligt rubriken, varit på semester. I det landet (utelämnar namnet på landet av vissa skäl) träffade jag på en läkare som kände igen mina symptomer och rekommenderade en receptfri medicin mot detta.
Under knappt 3-4 veckor var jag helt återställd. Vikten som jag hade förlorat tog jag igen genom att äta tabletterna vilket ökade min hunger och matsmältningssystemet satte igång att åter fungera som normalt.

Tanken om att kunna påverkar och hjälpa andra i samma situation tog fart från samma dag jag åter ställde mig på vågen och såg min gamla vikt visa sig på skärmen.

Pga. studier och liknande hamnade idén på hyllan. Då jag avslutade mina studier för viss tid sen, känns det åter aktuellt att ta vid där jag en gång började.

Detta kommer vara en häpnadsväckan inslag i svensk behandling av personer med anorexia och liknande symptom. Därför söker jag nu en eller fler investerare som vill vara med från starten och sätta igång projektet

Vi tar kontakt först via mail, där vi diskuterar upplägget och intresset.

Email: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 152 av 285

2005-12-06, kl 12:25

username

Peter
Selin

Inlägg: 42

Helt nytt nätverksföretaginom resebranschen, startar i Sverige. Var med från början.
Kontakta mig om ni är intreserade
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 153 av 285

2005-12-06, kl 22:56

username

Therese
Larsson

Inlägg: 3

Hej på er vänliga.

Jag har ideén till hunddagis och ev en lokal också. Jag har forskat i allting själv och undrar nu hur jag går till väga? Har inga 100 000!!!! Jag vill ha alla tips jag bara kan få om hur en uppstart utav ett hunddagis går till väga. Vem ska jag vända mig till? Om det är jag och en vän som startar, ska vi då starta som ett HB eller AB???
Jag vet att ni sitter på massor utav värdefull info.

Vänligen
Tess

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 154 av 285

2005-12-07, kl 01:02

username

Medlem
#37393

Inlägg: 5

Hej! Söker klädleverantör barn o dam kläder.
Ska starta en billig klädaffär så kläderna ska helst inte vara för dyra ....


skriv gärna till mig == [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 155 av 285

2005-12-07, kl 17:10

username

Olle
Hildebeck

Inlägg: 13

Jag har en lokal som jag hyr ut till frisörer som är egna företagare. Dom säljer produkter där som jag köper som jag lovat att som ska få provision på.
Frågan är hur jag ska betala ut den? I och med att dom inte är anställda så kan jag inte betala ut det som lön. Jag dra av det på deras hyra till mig, men då blir det inte riktigt den morot jag vill att det ska bli. Jag kan ta ut det ur min firma som eget uttag och ge det till dom, men räknas det som svart då? Får jag inte skänka dom pengar?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 156 av 285

2005-12-07, kl 17:48

daniel234

daniel234

Inlägg: 78

Har du en vanlig butik, lager eller liknande och vill även expandera och sälja dina varor via webben. Men känner du att tiden och kunskapen att sköta en webshop inte finns och du vill inte anställa någon. Då kan vi vara något för dig. Vi bygger en gratis en shop åt dig med dina produkter. Vi sköter det som du inte vill göra. Det enda du gör är att ta emot ordrarna från oss och skickar ut dem till kund. För varje order tar vi ut en överenskommen provision.

Låter det intressant? Maila till: [email protected]

www.Trendystuff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 157 av 285

2005-12-07, kl 23:33

username

Johan
Hertzberg

Inlägg: 2

Är du en gamer? spelar mycket konsol spel eller data och intresserad av recensioner spel?. Då ska du kontakta m ig sidan kommer komma upp snart, Nya spel sidan för sverige, Kontakta mig gärna på [email protected], Du måste kunna satsa tid och kanske en liten peng ibland så. Och behövs ej men hade varit bra om du kunde ta dig fram genom landet ta dig till göteborg i bland för möten och sånt, och gå ut ha kul med gubbarna.

Ha det gott! och en trevlig jul:D

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 158 av 285

2005-12-08, kl 14:45

username

Håkan
Ahlström

Inlägg: 3

Hej!

(egentligen svarade jag i denna tråd: http://www.startaeget.se/forum.item.asp?id=5529&category=321 men kom på att det var bättre att skapa en ny tråd)

Jag har planer på att under min studietid driva ett företag parallellt med studierna. Jag räknar med att fortsätta driva företaget parallellt med "vanlig" anställning även efter utbildningen.

Vinst i enskild firma är ju en inkomst och detta kan påverka min möjlighet att få studiemedel. Studierna ska komma först och jag vill inte vara beroende av företagets inkomster. Därför undrar jag om det är möjligt att avsätta eventuell vinst i en expansionsfond för att senare investera i företaget utan att detta äventyrar mina möjligheter till studiemedel? (Csn definierar inkomst som inkomst av tjänst, inkomst av näringsverksamhet och inkomst av kapital)

Tacksam för alla idéer :)

/H

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 159 av 285

2005-12-10, kl 08:58

Öhman

Öhman

Inlägg: 22

Har en enskild firma och en företagskund som är dålig på att betala sina fakturor i tid. Jag har använt "30 dagar netto" som betalningsvilkor för konsulttjänster. Jag har inte något avtal med företaget om betalningsvilkor.
Nu undrar jag om jag kan ändra till "10 dagar netto", eller om mina tidigare fakturor i sig är ett avtal och jag behöver tillåtelse från min kund att ändra eller om det är fritt fram att ändra betalningsvilkor.

ps.
arbetet är redan slutfört när fakturan skickas. (januaris arbete skickar jag faktura på 1 feb etc)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 160 av 285

2005-12-10, kl 10:15

username

Christian
Andersson

Inlägg: 3

Hejsan!! Jag håller på att starta en leksaksbutik och söker grossister... Jag söker också barnkläder.. Hoppas någon kan hjälpa mig med det..
Svara gärna på [email protected]

MVH:Christian

Inläggets betyg
Svara Svara med citat