Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 131 av 285

2005-11-16, kl 11:11

username

Anders
Wangsell

Inlägg: 13

Hej,
Har ett litet angenämt problem där en ny kund vill få ett anläggningsarbete utfört med start i december i år och och slutfört i mars 2006. Kunden vill att jag förskottsdebiterar merparten av jobbet redan i december.
Merparten av mina kostnader för detta "projekt" kommer först under 2006.
Alltså får jag en häftig intäkt men inte kostnaderna i december d.v.s detta år (2005).
Min fråga är om man kan "periodisera" dessa kostnader så att dom skattemässigt kan dras av på intäkten i december 2005 eller om jag kan periodisera intäkten till 2006.

Hoppas min fråga inte är för komplicerad och rörig.

Tacksam för svar så snart som möjligt.

Hälsningar
Anders

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 132 av 285

2005-11-16, kl 14:31

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Vill du vara med på ett stort party av PR? Heliplay.se tar nu steget mot en kändisstatus. Sidan börjar byggas om till en super sida i januari till och med februari.

Vi pratar om adrenalin höjande musik och video. läcker video intro som inte kan få någon att inte vilja veta mer om sidan. Utbetalningar på 20.000 kr i månaden till den spelare som har högst poäng i spelet Helikopter.

Vi pratar här om en PR kupp som inte setts på länge. Heliplay.se kommer att lanseras både i svensk och amerikansk press och PR byrån kommer vara Mafioso (www.mafioso.se).

Diskussioner och samarbetsplaner har redan utbytts mellan PheroSales och Mafioso där Dominka (från f d Army of Lovers) är VD. Mycket karismatisk och trevlig person att ha och göra med måste jag påpeka.

För hela detta ändamål kommer PheroSales att övergå från enskild firma till ett registrerat aktiebolag innan februari månads slut (2006). Aktiebolaget kommer heta MattCorp Gaming AB. Företagsstrukturen underlättar för investeringar samt för att framstå stabilare nu när alla möjliga expertiser behövs.

Vi pratar om expertiser som PR agenter, finanskunnig personal samt dator/programmerings kunnig personal (vi pratar här om webbredaktör som sköter om sidans uppdatering). Utöver detta behövs kontor med kundservice personal.

Vi pratar här inte om något litet projekt utan detta kommer kosta på. För affärsplan och personligt möte kontakta Mathias Olsson på:

Telefon: 044-12 53 88

OBS! Den 12 december ska alla finansiärer vara funna. Tiden är dyrbar och projektet följer den speltrend som nu, fortfarande, slår musik industrin med god marginal.

PS. Personligt möte måste till annars fås inget prospekt. Prospektet fås vid en fika. DS.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 133 av 285

2005-11-18, kl 14:52

username

Tre-entreprenad
Tommy
Engqvist

Inlägg: 9

Jag har köpt en firmabil och som kontantinnsats lämnade jag min privata bil värde 6000:-.Den "nya"bilen står på firman(enskild firma).
Hur skall jag kunna få till baka mina 6000:- utan att det blir fel i redovisningen?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 134 av 285

2005-11-18, kl 20:47

username

Cecilia
Järvenpää

Inlägg: 2

Om jag flyttar över pengar från firmans konto till mitt privata för att köpa grejer, hur bokför jag det?
Jag vill ju inte åka på sociala avgifter och liknande för att jag tog ut pengar, för jag handlade ju grejer med dom pengarna! För bokför jag ett eget uttag räknas väl detta som lön el, och då åker jag ju på sociala avgifter o.s.v.?

Bokför jag det som eget uttag el? Och hur bokför jag grejerna in i firman? (Det är ingen moms på varorna, köpta av privatperson) Ska grejerna in i firman som egen insättning?

Snurrig person som håller på att lära sig om bokföring!! (går kurs)

Tack för alla svar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 135 av 285

2005-11-18, kl 22:46

internetpengar

internetpengar

Inlägg: 20

Jag vill börja med att detta är inget MLM eller pyramidspel eller någon sådan bluff! Med detta behöver du heller ej sälja produkter till dina vänner eller din familj. Du behöver heller inte värva någon! Så nu vet du att detta är seriöst.

Jag började tänka på en idé, att internet kunde man göra sig pengar på, jag satt mig ner och funderade och tog ett klokt beslut, att göra ett försök. När jag kom på denna idé så va jag arbetslös och nästan fick panta burkar för att kunna leva ett normalt liv. Idag lever jag ett väldigt rikt och trevligt liv, när räkningarna slinker ner i brevlådan hemma så vet jag att jag har pengar att betala dom med (ganska skönt). Så min idé funkade utan tvekan! Nu har jag hållt på ett tag och tjänat väldigt bra på denna idé. Jag är en person som ej har blivit snobbig eller något bara för att jag tjänar väldigt stora pengar, jag är samma gamla vanliga person, bara att jag mår bra då räkningarna kommer, så nu har jag bestämt mig för att dela denna idé med sådana personer som är i samma situation innan jag började med detta (visst kan folk också få ta del av denna idé även fast dom har det bättre än vad jag hade innan jag kom på idén), är du intresserad av att ta del av denna idé så maila gärna mig så skickar jag över mera information.

Maila [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 136 av 285

2005-11-21, kl 15:25

username

Christian
Olausson

Inlägg: 1

Hej,

Jag håller på att starta upp ett klädföretag i liten skala. Jag är intresserad av att komma i kontakt med prisvärda leverantörer. Det jag söker är främst t-hirts, linnen men även andra typer av plagg.

Jag kommer att behöva köpa ca 10-20 åt gången. Maila mig om du känner dig träffad.

/Christian, [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 137 av 285

2005-11-22, kl 09:49

username

Joakim
Danielsson

Inlägg: 33

Jag söker omgående produkter till min ny startade webb shop.

Dessa produkter sökes:

*Datorer
*Kringutrustning/hårdvara
*CD/DVD Media
*Mjukvara
*Tv-Spel / Konsoller

Ja har du nått inom dessa områden o erbjuda så maila eller ring direkt eller om du vet nån som man kan importera ifrån.

Innehar F-Skattebevis

Maila all info.
Bilder,priser,leveranstider,minsta order m.m

//Jocke
[email protected]
076-219 18 55

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 138 av 285

2005-11-25, kl 15:40

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 79

hade tänkt skapa ett förmedlingscenter som ger ungdommar ett jobb och extra lön i månaden men vet inte vart man hittar jobb för mideråriga har ni några tips så kan ni väl vara snälla och kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 139 av 285

2005-11-26, kl 11:15

mohlin

mohlin

Inlägg: 16

Hej! jag tänkte försöka importera billiga datorer. det finns ju en uppsjö av människor på tex alibaba som utger sig att sälja både kända och okända märken till bra priser, men lika många är bluff. jag undrar om det finns någon som vet något om hur man hittar riktiga leverantörer. Hur säkert är det att betala med T/T inte western union alltså utan överföring till bank. Kan man kolla upp företag utomlands på något sätt? Tacksam för svar snarast möjligt. naiv som jag är har jag blivit blåst 2 gånger, så jag vill vara så säker jag kan bli nästa gång. Ha det bra !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 140 av 285

2005-11-29, kl 17:25

username

Martinx
Depreda

Inlägg: 16


Söker för tillfället affärspartner till att starta ett företag inom tjänstebranschen. Det gäller att komma igång snarast. Vi kommer överrens om hur vi kan dela ansvaret. Vi hyr ett kontor i centrala Stockholm och börjar operera vid början av nästa år. Kort tid? Inte alls! Jag är erfaren... kompetent och förväntar mig att också du skall vara det. Det låter dock svårare än vad det egentligen är, att starta ett företag är varken enkelt eller svårt... man måste ha motivation och beslutsamhet. Därför vänder jag mig endast till seriösa människor som är målmedvetna ..........Vill endast få seriösa svar tack! Skriv till : [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat