Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 1 av 285

2003-12-08, kl 13:30

swed74

swed74

Inlägg: 1

Tips & råd sökes

Hejsan,

Håller som bäst på att starta en webbutik och undrar nu om det finns någon som vill tipsa mig om hur jag gör bra reklam på bästa sätt för min butik. Kan tillägga att det finns ganska begränsat med pengar för reklam nu till en början.

Antar att det finns en del på detta forum som driver webbutiker, hur gjorde i början och hur gör Ni idag?

Tips, trix & råd man bör tänka på när man starta och driver en webbutik?

Alla tips, förslag, råd m.m. tas tacksamt emot.

Tack på förhand.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 285

2003-12-08, kl 18:09

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Delta på olika diskussionsforum på ett seriöst sätt, speciellt på forum som handlar om det du säljer. I din signatur så länkar du till din butik. Om du skriver bra och seriösa inlägg så kommer det att smitta till ditt företag.

Gå med i svenska Traffic Jam. Du tittar på andra personers hemsidor (tanken är att du lägger in en viss länk som startsida i din webbläsare). Sedan visas din sida för andra personer.

Gå med här: http://www.trafficjam.se/promote.php?user=and123

Om du säljer någon vara där folk letar efter lägsta pris så utnyttja det. Sätt ett lågt pris och se till att prisguiderna bevakar din butik. Då får du en massa besökare helt gratis. Ta väl hand om dem så återvänder en stor del av dem.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 285

2003-12-18, kl 22:17

Future

Future

Inlägg: 72

Hej,
Jag skulle vilja starta eget och är utan idé.
Skillnaden är att jag skulle vilja öppna något utomlands som ger en normal inkomst till att börja med o sen vidare.
Det är inte inom EU men är i Europa.
Jag skulle vilja få förslag eller kanske ett sammarbete med någon.
Igen MLM tack.

Mvh
Gile

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 285

2004-03-04, kl 16:59

username

Svante
Nyström

Inlägg: 4

Affärsmöjligheter. Här kommer Du att kontinuerligt få information om lönsamma mojligheter.
Egna inkomster Arbeta smart och öka dina.
Starta eget. Har Du tankar om att starta ett företag. Här får du information tips och hjälp.
Ett andra jobb. Utöka dina egna inkomster utan att behöva skaffa dig ett andra jobb.
Personlig coaching

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 285

2004-04-01, kl 09:20

username

Elias
Bröms

Inlägg: 4

Jag har ett it-konsultföretag sedan några år, enskild firma. Jag har placerat 800 000 i expansionsfond. Nu funderar jag på att helt ändra inriktning på företaget. Tänkte köpa några små fastigheter för pengarna och hyra ut dem. Ett fastighetsföretag alltså. Kan jag göra så? Eller åker jag på någon skattesmäll?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 285

2004-06-07, kl 22:31

username

Daniel
Back

Inlägg: 1

Webbcheck
Jag gör en tjänst som går ut på att jag går igenom artiklar, annonser, forum, register och länkar på din hemsida och ser till att de fungerar.

Vi börjar alla förstå vikten av en fungerande hemsida för ett företag. Om företagets ansikte utåt på webben inte fungerar hur ska då en kund kunna känna förtroende och säkerhet. Eftersom detta är gratis går jag bara igenom en gång per vecka.

Vid intresse maila till daniel på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 285

2004-07-01, kl 11:29

username

Allan
Olofsson

Inlägg: 6

Att starta en egen verksamhet inom nätverksmarknadsföring har många fördelar. En av de största är möjligheten. Är man flitig och ihärdig finns det en makalös potential. En annan stor fördel är att man behöver inte investera stora kapital, vare sig i startkostnad eller material. De flesta seriösa nätverksbolag har ett väl utvecklat supportsystem som gör det möjligt för vem som helst att starta och lära sig under tiden.
skriv till mig om du vill veta mer
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 285

2004-08-12, kl 12:25

ewalena

ewalena

Inlägg: 20

Hej,

vi har ett HB. När vi jobbade med att starta up bolaget satt vi ofta ute på cafer etc och jobbade. Nu undrar jag hur man bokför följande.

1. Om man faktiskt jobbar med företaget och i samband med det äter lunch eller köper en kopp kaffe. Hur bokför jag det? Jag vet att man kan göra avdrag på deklarationen. Men bokför jag det också?

2. Om ägarna äter lunch och inte nödvändigtvis pratar business, gäller då samma som ovan?

Tacksam för svar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 285

2004-08-18, kl 18:27

username

Medlem
#2606

Inlägg: 24

Hur ska man skydda sitt företag?

www.Risksec.0pi.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 285

2004-08-24, kl 13:20

username

Daniel
Andersson

Inlägg: 11

Hej!
Jag och sambo ska starta ett HB. Ett litet vid sidan om. Jag har en fast anställning och hon är arbetslös.

Vi säger att vi säljer thänster för 10.000 kr. i månaden. En årlig försäljning på runt 100.000 kronor.
Steg för steg, vad är våra "måsten" varje månad, efter det att vi fakturerat kund?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat