Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nya Startaeget.se - Tyck till!

Inlägg 31 av 83

2006-09-27, kl 20:47

username

Kenny
Plesner

Inlägg: 48

Känns som diskussionen om vad man får och inte får skriva, börjar bli lite infekterad...

Varför inte skapa en kategori till forumet där folk kan marknadsföra sig själv och där de som vill anlita hjälp kan vända sig?

Då behöver man bara komma ihåg att det är ENDA stället man får skriva om sitt företag.

//Kenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 32 av 83

2006-09-27, kl 21:45

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Eller så skapar admin till startaeget.se en funktion som gör det möjligt att söka bland våra profiler ;). Eventuellt kan informationen i profilen utökas?

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 33 av 83

2006-09-28, kl 21:25

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Som många har skrivit innan, så är sajten tyvärr alldeles för seg.
Som egen företagare, så har man inte tid att sitta och vänta på att sidorna ska laddas.
Sajten har alla förutsättningar för bli en viktig resurs för blivande och varande företagare.
Men är det tillräckligt många som tröttna på denna seghet och väljer att besöka andra sidor istället, så kan det på sikt bli riktigt bra :))

Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 34 av 83

2006-10-04, kl 09:12

username

Christian

Inlägg: 5

Hej!

Jag kanske är blind, men jag ser inte hur jag ska kunna kontakta er som tillhandahåller denna sida. Länkarna "om oss" + "kontakta oss" leder till index. Jag hade som intention att kommentera en artikel, som var bra, men kunde utvecklas för användarnas skull. Det gäller direktreklam, och det har varit frågor gällande DR på forumen så jag ville hjälpa till. Fanns dock ingen möjlighet till detta. Så jag gör det här.


I artikeln så nämns Posten som samarbetspartner och länkar vänligt nog till i botten på artikeln. Nämnas borde även Svensk Direktreklam, som tillsammans med Posten är de enda två (mig veterligen) som kan dela ut till alla sveriges hushåll. Då det bara finns två aktörer med den kapaciteten i sverige så vore det på sin plats att nämna båda (och länka till?), speciellt då den sistnämnda (SDR) är billigare, och det brukar vara ett nog så gott incitament för egenföretagare.
Att artikeln sedan hade lite sakfel gör inget, då både SDR och Posten kommer att reda ut saker när företagaren väl kontaktat dem.

Annars, en bra sida. :-)

// Christian Englén

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 35 av 83

2006-10-04, kl 17:08

username

Lars
Kuusiniemi

Inlägg: 43

Hej!
Kan bli ett mycket bra verktyg men otroligt seg och tidsödande idag. Har redan fått en del intressanta kontakter så det är bra.

Sen undrar jag hur man blir guldmedlem, det har jag inte hittat någonstans?
/Lars Kuusiniemi

LK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 36 av 83

2006-10-04, kl 18:02

username

Medlem
#49320

Inlägg: 1

Hej,



Jag tycker att sajten har ett värde och en bra ambition, men jag är förbryllad över följande:



1. Hur kontaktar man Startaeget.se? Jag kommer bara tillbaka till
indexsidan när jag klickar på "Om oss" eller "Kontakta oss". Hur får ni
t ex annonsörer när ni inte går att kontakta!?



2. Hur blir man guldmedlem?



3. Forumet, som jag tycker har försämrats. Det var kanske den mest
intressanta tjänsten som ni hade tidigare, mycket p g a mängden inlägg.
Synd att den kunskapsbanken har försvunnit. Nuvarande forum saknar
dessutom bra sökfunktioner och sorteringsfunktioner vilket är a och o.



Sen vill jag kommentera alla inlägg om företagare som vill ragga kunder
på forumet. Som jag ser det så måste väl det väsentliga vara att
frågeställaren får ett bra svar, inte vem det kommer ifrån, eller!? Om
någon ger ett kompetent svar och sedan slänger in en hänvisning till
sin hemsida el dyl så borde man väl kunna ha överseende med det.



/Jesper

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 37 av 83

2006-10-04, kl 18:31

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

100-tals svar från mig finns bevarade på google under abidesign. man gillar mig tyvärr inte enl. tidigare inlägg här men verkligheten är en annan. Kanske retar man sig på *reklam* som jag ville ha som signatur men blev nobbad. Man når mig på min hemsida *reklam* eller [email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 38 av 83

2006-10-05, kl 12:39

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319



Tomas Stjernström:
Ett företagsregister på alla medlemmars företag, kanske skulle passa?




Vi hade ett företagsregister på förra sajten, men intresset var ganska svalt, men vi kanske ska prova det på nytt.



Christian Englén:
Jag kanske är blind, men jag ser inte hur jag ska kunna kontakta er som tillhandahåller denna sida. Länkarna "om oss" + "kontakta oss" leder till index.  Jag hade som intention att kommentera en artikel, som var bra, men kunde utvecklas för användarnas skull. Det gäller direktreklam, och det har varit frågor gällande DR på forumen så jag ville hjälpa till. Fanns dock ingen möjlighet till detta...Att artikeln sedan hade lite sakfel gör inget...





Ska genast undersöka varför kontaktlänkarna inte fungerar. Gällande artiklarna så kan man inte kommentera dessa idag, om det är ett stort intresse kan vi självklart bygga till detta.



Jesper Sellin:


1. Hur kontaktar man Startaeget.se? Jag kommer bara tillbaka till
indexsidan när jag klickar på "Om oss" eller "Kontakta oss". Hur får ni
t ex annonsörer när ni inte går att kontakta!?



2. Hur blir man guldmedlem?



3. Forumet, som jag tycker har försämrats. Det var kanske den mest
intressanta tjänsten som ni hade tidigare, mycket p g a mängden inlägg.
Synd att den kunskapsbanken har försvunnit. Nuvarande forum saknar
dessutom bra sökfunktioner och sorteringsfunktioner vilket är a och o.



Sen vill jag kommentera alla inlägg om företagare som vill ragga kunder
på forumet. Som jag ser det så måste väl det väsentliga vara att
frågeställaren får ett bra svar, inte vem det kommer ifrån, eller!? Om
någon ger ett kompetent svar och sedan slänger in en hänvisning till
sin hemsida el dyl så borde man väl kunna ha överseende med det.







1. Som jag skrev ovan så ska jag undersöka varför sidorna inte fungerar, självklart ska man kunna kontakta oss. Idag så ringer vi upp de flesta annonsörerna.

2. Man kan idagsläget inte bli guldmedlem i och med att vi inte har denna typ av medlemskap.

3. Vi tog ett beslut att inte ha kvar de gamla inläggen i och med att många inlägg var helt inaktuella samt att många inlägg innehöll reklam. Vi räknar med att vårt nya forum ska bli mycket bättre än det gamla både gällande kvalité men självklart också mängd. En sökfunktion för forumet har vi lagt upp efter önskemål från medlemmarna.

Självklart ska man kunna kommentera och rekommendera produkter och tjänster i vårt forum, oavsett om det är andras eller ens egna, det är ju tanken med forumet. Dock vill vi inte ha inlägg som bara syftar på att sälja/marknadsföra sitt egna företag. Ett bra riktlinje är att om någon efterfrågar något så är man välkommen att svara med information om sin produkt/tjänst, men att bara skapa ett nytt inlägg med något erbjudande är något som vi inte kommer att tillåta. Så Jesper, jag tror att du ligger på samma linje som oss när det gäller reglerna i forumet.



Lars Arenander:
100-tals svar från mig finns bevarade på google under abidesign. man gillar mig tyvärr inte enl. tidigare inlägg här men verkligheten är en annan. Kanske retar man sig på *reklam* som jag ville ha som signatur men blev nobbad. Man når mig på min hemsida *reklam* eller [email protected]





Snälla Lars, håll dig till ämnet. I detta forum diskuterar vi utvecklingen av Startaeget.se. Jag hittar inget inlägg som eftersöker dina gamla inlägg. Detta är också anledningen till att flera av dina inlägg raderas, du skriver inte något i inläggen mer än länken till din hemsida samt din e-postadress. På din profilsida kan du skriva allt om ditt företag och marknadsföra din hemsida, men i forumet vill vi inte ha någon reklam. Kom gärna med svar på inläggen, men snälla se till att svara på det personen frågade efter. Annars ger du oss inget annat val än att radera ditt medlemskap, vi vill ha kvalité!

Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 39 av 83

2006-10-05, kl 12:43

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319



Carina Lagerdahl:



...kul att man kan ha foto :)


Ska vi även publicera fotot i samband med namnet vid foruminlägg?

Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 40 av 83

2006-10-05, kl 13:58

grahn

grahn

Inlägg: 8

Vad ska man göra för att ansöka till att bli expert inom ett visst ämne?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat