Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nya Startaeget.se - Tyck till!

Inlägg 11 av 83

2006-09-14, kl 10:13

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

På googie under Abidesign kan ni finna inlägg från mig de som inte längre finns på starta eget.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av företag och ekonomistyrning
SIA Arenander (lettiskt AB)

PS bra om ni inte tar med påhopp liknande mitt. Det var ju bra att andra medlemmar reagerade, det tackar jag för.
Lars 

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 83

2006-09-14, kl 10:26

Internet

Internet

Inlägg: 49

Emil Paulsson: Hej!
Vad anser ni om nya Startaeget.se? Vi vill ha feedback på vad du som medlem tycker är bra och vad som måste för bättras, och förklara gärna varför så vi lättare förstår ditt resonemang.

Mvh.
Emil Paulsson
Redaktör & Ansvarig utgivare
Jag tycker i allafall att det är grymt mycket mer underhållande att vara här nu. Allt känns mer realtid och färskt,tror det här sidan kommer göra nytta för många. Att många annonserar sig själv är väll en av sakerna med att ha eget,att synas. Du väljer väll själv vad du vill titta på. Mitt intresse är fångat.

db

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 83

2006-09-14, kl 15:20

antonio

antonio

Inlägg: 240

En funktion jag skulle uppskatta vore en länk som listade alla förändringarna i forumen sen senaste inloggningen (men högst senaste dygnet), just nu verkar det som om detta är begränsat till att visa de 6 nyasta inlägg?

Detta skulle göra det överflödigt att få ett mail så fort ett nytt svar skrevs, vilket jag finner jobbigt när det ibland kommer 6 mail från startaeget.se för en tråd jag skrivit ett minisvar till...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 83

2006-09-14, kl 15:44

username

Karl
Kihlbom

Inlägg: 17



Lars Arenander:


Äntligen ett svar, det tackar jag för. Med det gamla systemet försvann inläggen bort och ingen tittadepå dem naturligtvis blir det en viss typ av upprepning, och angående jag vet. Ca 1000 personer har loggat in till mig och varit tacksam för mina ytterligare råd som kan vara av känlig natur. Det finns naruligtvis de som helt enkelt tröttnat på Sverige och vill ha råd hur man gör i ett angränsande land som Lettland .Flysverigenu är en väckarklocka till den som regerar landet att se till att ändra otidsenliga lagar och där försöker jag med begränsade resurser bistå. Ta fasta i mina kritiska inlägg till er och jag gratulerar er om ni tar till er mina med fleras råd.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av företag och ekonomistyrning
SIA Arenander(lettiskt AB)





Jag tror inte att du förstår vad Emil menar, Det är just inlägg liknande detta som gör ett forum tråkigt att läsa. Du har din profil där du får lägga upp företagsinformation, du behöver inte gör det i forumet.

Jag tycker Startaeget har blivit mycket bättre men jag tycker att vi behöver mer regler på forumet om det ska fungera bra och vara trevligt att läsa. Jag tycker också att vi skulle kunna göra någon sorts sökfunktion på medlemmarnas namn.

Bra jobbat!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 83

2006-09-14, kl 15:51

username

Kenny
Plesner

Inlägg: 48

Karl Kihlbom:
Lars Arenander: Äntligen ett svar, det tackar jag för. Med det gamla systemet försvann inläggen bort och ingen tittadepå dem naturligtvis blir det en viss typ av upprepning, och angående jag vet. Ca 1000 personer har loggat in till mig och varit tacksam för mina ytterligare råd som kan vara av känlig natur. Det finns naruligtvis de som helt enkelt tröttnat på Sverige och vill ha råd hur man gör i ett angränsande land som Lettland .Flysverigenu är en väckarklocka till den som regerar landet att se till att ändra otidsenliga lagar och där försöker jag med begränsade resurser bistå. Ta fasta i mina kritiska inlägg till er och jag gratulerar er om ni tar till er mina med fleras råd.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av företag och ekonomistyrning
SIA Arenander(lettiskt AB) Jag tror inte att du förstår vad Emil menar, Det är just inlägg liknande detta som gör ett forum tråkigt att läsa. Du har din profil där du får lägga upp företagsinformation, du behöver inte gör det i forumet.

Jag tycker Startaeget har blivit mycket bättre men jag tycker att vi behöver mer regler på forumet om det ska fungera bra och vara trevligt att läsa. Jag tycker också att vi skulle kunna göra någon sorts sökfunktion på medlemmarnas namn.

Bra jobbat!

Håller med Karl. Jag gjorde direkt det "misstaget" i det nya forumet som man skrev i det förra dvs, kontakta mig, reklam för firman osv osv.
Tycker det är bättre med ett reglemente och klar uppstrukturering av vad man får resp. inte får skriva i forumet.
//Kenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 83

2006-09-14, kl 17:39

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319



Karl Kihlbom:
Jag tycker Startaeget har blivit mycket bättre men jag tycker att vi behöver mer regler på forumet om det ska fungera bra och vara trevligt att läsa. Jag tycker också att vi skulle kunna göra någon sorts sökfunktion på medlemmarnas namn.






Nu har vi lagt till en sökfunktion för medlemmarnas namn också.



Kenny Plesner:
Tycker det är bättre med ett reglemente och klar uppstrukturering av vad man får resp. inte får skriva i forumet.






Jag ska se till att vi skriver ett tydligt regelverk för forumet, så alla medlemmar kan kan utbilda sig i forum "nettikett".

// Emil Paulsson

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 83

2006-09-14, kl 20:14

liljedahl

liljedahl

Inlägg: 28

Jag har kanske sammanlagt spenderat 30 minuter på startaeget.se, främst då den gamla. Men det räckte för att jag skulle få ett jobb i alla fall. Visst att det säkert fanns många dåliga inlägg, men alla lär knappast ha varit dåliga. Jag fick nyss in på sidan för att leta efter en tråd som jag hade i bakhuvudet. Men den var borta. Lite tråkigt.
Men samtidigt, no big deal. Den nya sidan är snyggare.

Någonting som jag irriterade mig på var vid registreringen. Det kändes som att den var utformad för att jag skulle kryssa i så mycket saker som möjligt så att ni ska få skicka ut reklam till mig, för att ni ska få lite pengar. Sen så vet jag inte, fast jag försökte klicka ur allting, om jag kommer få mail iaf. Var någon ruta som inte gick att klicka ur som jag tyckte var lite luddig.

Det visar sig. Jag hoppas att mitt spamfilter slipper arbeta i onödan.

Sammfattningsvis:
Enkel, snygg & funktionell design och ett domännamn som ni kommer kunna bli rika på.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 83

2006-09-14, kl 21:55

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Hej!

Jag tyker att du ska komma med fler nyheter om Almi, Nutek, Vinnova och andra statliga och privata organsiationer och hjälpa folk med möjligheter. Jag skulle exempelvis vara väldigt intresserad av pengar som satsas på ny teknik och på miljö då jag håller på med detta. För övrigt gillar jag den nya sida, men jag säger som de andra att ett regelverk måste upp, så att det inte blir en massa spammare och reklam, och att man ska gör anågot typ av streaff för de som inte sköter sig, eempelvis att de blir avstängda en korstare period etc. Det ökar kvalitén på forumet och då blir sidan mer seriös och det gynnar både dig och alla som utnyttjar den på det önskvärda settet!

Mer information om statliga institut, forsknings och bidragspengar etc efterlyses stort, så att vi entrepenörer vet vad staten vill jobba fram...


MVH //Peter Nygren

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 83

2006-09-14, kl 22:00

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Tillägg: En tväling där man kan registrera sitt företag och där man har olika priser till folk som driver oc startar företag på forumet. Exempelvis bästa produkt, bästa tjänst, miljöpris, bästa nykomling eller liknande. Priset behöer inte vara pengar utan kanske tjänster för webbhost som någon kan sponsra med etc... Blir lite so men version av ung företagsamhet men fast för alla åldrar...

Det had ei alla fall jag tykt vara kul och motiverande :)

//Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 83

2006-09-14, kl 22:04

antonio

antonio

Inlägg: 240

Förresten det här med att "prenumerera på svar" är automatiskt ikryssad är jobbigt, får kanske 10-15 mail om dagen nu...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat