Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nya Startaeget.se - Tyck till!

Inlägg 21 av 83

2006-09-16, kl 10:35

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319



Peter Nygren:
Jag tyker att du ska komma med fler nyheter om Almi, Nutek, Vinnova och andra statliga och privata organsiationer och hjälpa folk med möjligheter. Jag skulle exempelvis vara väldigt intresserad av pengar som satsas på ny teknik och på miljö då jag håller på med detta.






Hej Peter,
jag ska notera detta och se om vi kan bli bättre på att lyfta fram olika typer av stöd och bidrag. I och med att du fokuserar på ny teknik och miljö föreslår jag att du tar en titt på tävlingen Miljöinnovation, se:
http://www.miljoforum.n.se/2006/inbjudan_06.htm



Peter Nygren:
Tillägg: En tväling där man kan registrera sitt företag och där man har olika priser till folk som driver oc startar företag på forumet. Exempelvis bästa produkt, bästa tjänst, miljöpris, bästa nykomling eller liknande.





Vi kommer inom kort lägga till en ny del på sidan som jag tror du kommer gilla skarpt. Det är ingen tävling, men tanken är att få fler att fylla i sina profiler och förstå vilken marknadsföringskanal vårt nätverk kan vara för medlemmens företag.

// Emil Paulsson, redaktör

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 83

2006-09-16, kl 14:44

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Emil Paulsson:
Peter Nygren:
Jag tyker att du ska komma med fler nyheter om Almi, Nutek, Vinnova och andra statliga och privata organsiationer och hjälpa folk med möjligheter. Jag skulle exempelvis vara väldigt intresserad av pengar som satsas på ny teknik och på miljö då jag håller på med detta.
Hej Peter,
jag ska notera detta och se om vi kan bli bättre på att lyfta fram olika typer av stöd och bidrag. I och med att du fokuserar på ny teknik och miljö föreslår jag att du tar en titt på tävlingen Miljöinnovation, se:
http://www.miljoforum.n.se/2006/inbjudan_06.htm


Peter Nygren:
Tillägg: En tväling där man kan registrera sitt företag och där man har olika priser till folk som driver oc startar företag på forumet. Exempelvis bästa produkt, bästa tjänst, miljöpris, bästa nykomling eller liknande. Vi kommer inom kort lägga till en ny del på sidan som jag tror du kommer gilla skarpt. Det är ingen tävling, men tanken är att få fler att fylla i sina profiler och förstå vilken marknadsföringskanal vårt nätverk kan vara för medlemmens företag.

// Emil Paulsson, redaktör
Kanon och tack för tipset! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 83

2006-09-16, kl 17:05

antonio

antonio

Inlägg: 240

Tycker att man ska tillåta att andra medlemmar än "guld" få svara på experten, alternativt radera den funktionen överhuvudtaget och låta experterna svara där de kan när de har tid.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 83

2006-09-16, kl 18:59

username

Carina
L

Inlägg: 51

Seegt att surfa som sagt... Men annars tycker jag det ser bra ut, kul att man kan ha foto :)

//Carina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 25 av 83

2006-09-17, kl 16:30

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 5

Förnyelse och uppfräschning skadar aldrig, men HJÄLP vilken tid det tar, så frustrerande segt. Gör ni inget åt detta kommer ni tyvärr förlora många gamla besökare. Viktig och intressant information till trots, händer inget när man klickar.. eller händer något under tiden man ser naglarna växa, då tröttnar man väldigt snart. Håller också med om att det är för korta rubriker på foruminläggen, annars otroligt bra och informativ site.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 26 av 83

2006-09-17, kl 17:45

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Jag håller med ovanstående inlägg.
Vad jag minns av den gamla "starta eget" sajten var att jag upplevde frustation över alla som talade i egen sak på forumet.
Det skulle vara önskvärt med ett förbud mot sådant.
Då skulle sajten, innehållsmässigt få ett större värde för alla.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 27 av 83

2006-09-18, kl 11:21

antonio

antonio

Inlägg: 240

Halloj Emil, märkte en liten sak i forum som är flummig

Rubrikerna sorteras alfabetiskt? Tycker de borde sorteras som senasta ändrad längst upp eller liknande, så som den minifunktionen till höger funkar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 28 av 83

2006-09-27, kl 19:06

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

I tidigare inlägg blev goggle felstavat där finns hundratal av mina inlägg i tidigare starta eget. Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 29 av 83

2006-09-27, kl 20:21

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Sidan är seeeeeg....
Sätt upp netikettregler för att deltaga i forumet (slippa personer och företag som jagar nya kunder)

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 30 av 83

2006-09-27, kl 20:43

A-Lagret

A-Lagret

Inlägg: 8

Ett företagsregister på alla medlemmars företag, kanske skulle passa?

Mvh
Tomas
HTS Lagercentral.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat