Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nya Startaeget.se - Tyck till!

Inlägg 51 av 83

2006-10-20, kl 12:33

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319


Jan Lindwall:
Det går inte att kontakta er, detta problem har varit påtalat sedan starten av nya Startaeget. Jag förstår inte problemet, med att länka "Kontakta oss" som en maillänk.


Länkarna i footern fungerar nu, så prova att klicka på uppdatera i din webbläsare ifall du inte får dom att funka.



Karin Jönsson:
En betygsättning av svaren vore kanske inte så dumt, men däremot tror jag inte på en idé om att de med höga betygstal bara på grundval av detta skulle bli experter.





Jag håller fullständigt med dig Karin. Däremot jobbar vi just nu på med en funktion där man ska kunna ge betyg på inläggen i forumet, detta hoppas vi ska göra att medlemmarna antränger sig lite extra för att ge bra svar/hjälp när man besvarar inläggen.



Per Öberg:
Jag har sett forum där inläggen sorteras efter senaste inlägget, dvs. inet som i gamla systemet bara efter första inlägget utan så fort någon svarar på ett inlägg åker den högst upp.






Per, som jag skrev i svaret i mitt mail till dig i morse så är detta på gång. Vi har prioriterat att göra sajten snabbare, men om du håller ut ett litet tag till med vår sortering i forumet så kommer du snart se en förändring.



Per Öberg:
Istället för att ha ett generellt förbud mot vissa inlägg borde man ha ett forum som heter "Kontakt" som är till för att htta kontakter. En varnande text i början av forumet är OK. Att ha en företagssite där man inte får snacka affärer med varandra är ju ganska poänglös. I gamla forumet fansn reklam, men det har försvunnit vad jag kan se.






Snacka affärer är hela poängen med vårt forum, men vi har valt att inte tillåta reklam. Är det så som du säger att detta på något sätt skulle hämma aktiviteten i forumet så ska vi självklart lägga till en speciell forumkategori just för detta.

Vi valde namnet "Jag erbjuder..." på kategorin, så välkomna in och gör reklam för era verksamhter. Klicka här >>

Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 52 av 83

2006-10-21, kl 09:26

antonio

antonio

Inlägg: 240

Hej alla
Avsikten vore väl snarare att de får "chansen" att bli experter.

Eftersom funktionen experten för närvarande är så inaktivt och outnyttjat (ändå ställer vissa personer frågor dit) är det kanske bättre att ta bort denna funktion helt och hållet?
Genom att låta vanliga medlemmar som visat sig vara väldigt bra inom vissa områden kan du låta de svara på frågor som medlemmar enbart vill ha "mer kvalificerade svar" för.

Alla frågor tror jag inom just entreprenörskap är intressanta för de som har kvalificerade svar (utom kanske "vill du köpa min produkt?").

Funktionen experten är nog egentligen inte en så bra idé, skulla ovanstående implementeras skulla andra problem kunna dyka upp (t.ex. folk kanske börjar ignorera vanliga forum) så varför inte ta bort experten helt?

Förresten Karin så hade jag dig i åtanke när jag förslog att vanliga medlemmar skulla kunna bli experter :P

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 53 av 83

2006-10-29, kl 14:38

username

Jonatan
Edler

Inlägg: 10

Hej!
Har inte läst igenom alla ovanstående inlägg, så ni kanske har läst följande idé innan, men ju fler håll kritiken kommer ifrån, desto viktigare är den, antar jag.
Jag saknar en funktion, som gör möjligt att se vilka specifika inlägg man själv har gjort i forumen. Detta för att kunna följa diskussionerna på ett smidigt sätt.
Det vore även intressant att kunna se andra personers (senaste) inlägg på deras presentationssidor.

Mvh
Jonatan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 54 av 83

2006-10-29, kl 17:17

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319



Jonatan Edler:
Jag saknar en funktion, som gör möjligt att se vilka specifika inlägg man själv har gjort i forumen. Detta för att kunna följa diskussionerna på ett smidigt sätt.
Det vore även intressant att kunna se andra personers (senaste) inlägg på deras presentationssidor.






Tack Jonatan, det var två mycket bra tips. Jag ska genast sätt upp dessa på vår utvecklingslista. Allt som gör vårt forum lättare att använda gör ju att aktiviteten också ökar.

Mvh.
Emil Paulsson
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 55 av 83

2007-02-04, kl 00:30

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

De gamla inläggen på Abidesign har nu även försvunnit så det blir en del nya här.  Det är även intressant att så många gått in och tittat på den här tråden, själv finns jag fortfarande  även på [email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 56 av 83

2007-03-02, kl 00:45

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Detta med vilka inlägg man själv gjort fanns i det gamla Starta Eget så det borde inte vara så svårt att ta upp. Det var intressant  och jag gick ofta tillbaka till olika trådar. Efter den 1 sept 2007 kommer jag att bli mycket aktivare vad som gäller hemsidan min,men redan nu får jag en massa frågor till [email protected] En sak kan man kontatera och det är att skattemyndigheterna kämpar förtvivlat för att få behålla sina arbeten, det är så jag ser deras nuvarande utspel som drabbar småföretagare som förskäckt upptäckt att dom finns.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 57 av 83

2007-03-02, kl 08:45

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Skulle uppskatta om det på något sätt gick att gallra ut seriös verksamhet från ej seriös. Det finns många praktexempel på sidan där erbjudande ges och där det inte finns en rimlig ekonomisk chans till varken lönsamhet eller skälig kostnad för detta arbete. Vilket saboterar för andra aktiva företagare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 58 av 83

2007-03-02, kl 09:46

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Magnus Olsson: Skulle uppskatta om det på något sätt gick att gallra ut seriös verksamhet från ej seriös. Det finns många praktexempel på sidan där erbjudande ges och där det inte finns en rimlig ekonomisk chans till varken lönsamhet eller skälig kostnad för detta arbete. Vilket saboterar för andra aktiva företagare. Jag håller helt med Magnus i att något måste göras för att höja upp statusen i detta forum. Nu liknar det alltmer ett forum för svarta affärer. Sådant skrämmer iväg många som försöker vara seriösa. Forumet står och faller med dess medlemmar.

Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 59 av 83

2007-03-02, kl 17:18

username

Medlem
#49288

Inlägg: 5

Se till att länkarna fungerar i presentationen...  saknas att man trycker på hemsidenamet o bli länkad.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 60 av 83

2007-03-02, kl 19:27

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag vet inte om det är mig de menar Magnus och Stefan, så ang. de råd jag givit har varit gratis, billigare kan det inte bli. När det gäller sk. svarta affärer har jag vid ett flertal tillfällen varnat för sådant. men däremot har jag varit ytterst kritisk till Skattemyndighetens agerande vid ett flertal tillfällen och har fått rätt via högre instanser. Ett fall gäller diskrimenering och dess ombudsman sa att jag skulle vinna målet i Europadomstolen. en fjäder i hatten men det får stanna med en resning, och eventuellt artiklar i tidningar för att få rätt. Det är bl.annat sådant i alla fall jag sysslar med . [email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat