Snickers Workwear utsedd till Årets Erövrare

Textstorlek

Skriv ut

Snickers Workwear utsedd till Årets Erövrare

Näringsliv

Snickers Workwear vann titeln Årets Erövrare med motiveringen att företaget har skapat ett modernt tilltal av det svenska blåstället.

Fakta

Snickers Workwear är ett av Europas ledande varumärken inom arbetskläder. I dag finns företaget i 25 länder, förra året etablerade de egna säljbolag i Frankrike, Österrike och Schweiz. Nästa steg i tillväxtstrategin är att fortsätta expandera i Östeuropa.

Veckans Affärer väljer att ställa Snickers Workwear högst på pallen när de ska prisa de svenska företagen som framgångsrikt etablerat sig på nya marknader. Snickers Workwear historia börjar 1972 då elektrikern Matti Viio tröttnade på de undermåliga arbetskläderna och sydde upp egna, funktionella arbetskläder som skulle underlätta hans arbete. Med hjälp av hölsterfickor och smarta lösningar blev han effektivare och knäskyddsfickorna skyddade hans knän. Kollegorna bad honom att sy upp kläder till dem och tre år senare övergav han snickaryrket för att skapa Snickers Workwear.

I dag omsätter företaget över 600 miljoner kronor varav 90 procent kommer från export. Över 200 personer i den internationella försäljningsorganisationen i 25 länder arbetar för att förverkliga Mattis affärsidé – att skapa och sälja arbetskläder som underlättar den professionella hantverkarens vardag.

– Det är en stor ära att ta emot priset. Matti och alla anställda efter honom förtjänar det. Medarbetarna på Snickers Workwear enas i ambitionen att skapa innovativa och funktionella arbetskläder och göra dem tillgängliga för hantverkarna. Vi har ett roligt jobb där design och funktion kombineras på bästa sätt för att skapa lösningar som underlättar hantverkarnas arbete och skyddar deras kroppar, säger Fredrik Uhrbom, försäljningsdirektör på Hultafors Group AB, som äger Snickers Workwear.

Läs mer:
https://www.snickersworkwear.se/


Dela:

Senaste nyheter

Avancerad sökning

Ord i rubrik:

Sök

Populära nyckelord