6 saker företag skall tänka på när de köper SEO

6 saker företag skall tänka på när de köper SEO

IT & Media

E-handlare, och företag som generellt har som mål att få mycket trafik via Google, kan tjäna rejält på att satsa en del av sin marknadsföringsbudget på SEO. Att ligga i toppen av Googles sökresultat kan alltså generera ett stort antal kunder. Vägen dit är för de flesta att anlita ett s.k. SEO-företag. Företag som specialiserat sig på att skapa trafik och öka antalet besökare på företagets hemsida. Däremot är vägen dit lite olika beroende på vilket bolag som anlitas.

Casumos framgångssaga

Casumos framgångssaga

Näringsliv

Casumo.com började som ett litet projekt av 5 svenskar som ville göra något nytt och annorlunda. Idag så är Casumo en av de främsta casinosajterna för svenska spelare. De har svensk licens och erbjuder ett koncept som kombinerar spelglädje med nyheter på ett unikt sätt.

Tips på förmåner du kan ge dina anställda

Ekonomi & Bokföring

Ibland är det bättre att dela ut förmåner än att höja lönen. En höjd lön kommer med fler utgifter för företaget än att dela ut förmåner. Att få en liten bonus förutom lönen kan även väga tungt för den anställde och underlätta deras arbete eller vardag.

Vad innebär den växande gigekonomin?

Näringsliv

Ett nytt fenomen på arbetsmarknaden är “gigekonomi” som kan komma att påverka marknaden på flera sätt. En gigekonomi är förenklat uttryckt en ekonomi som bygger på att en person byter mellan olika uppdrag och jobb istället för en tillsvidaretjänst. Frilans, vikariat och interima uppdrag blir allt vanligare och för en del personer är det den föredragna arbetsformen.

4 tips på hur du ökar företagets lönsamhet

4 tips på hur du ökar företagets lönsamhet

Näringsliv

Skulle du vilja öka ditt företags lönsamhet? Det är nog få egenföretagare som skulle svara nej på den frågan. Men hur kan du gå till väga när det redan känns som att du har gjort allt du kan? Här är fyra konkreta tips som kan ge finanserna en boost.

Marknadsföring som går rakt in i kundens hjärta

Näringsliv

En ny stjärna har seglat upp på reklamhimlen. Temat för dagen är neuromarketing som rör sig i gränslandet mellan klassisk företagsreklam och hjärnforskning. Men vad är neuromarketing mer exakt? Vilka rön kan vi dra nytta av? Och vad kan ditt företag tjäna på den nya reklammetoden?

Senaste nyheter

Avancerad sökning

Ord i rubrik:

Sök

Populära nyckelord