Inlägg 32 av
35
2011-10-19, kl 14:13
Sellmedia
Grejer du beställer hem kommer ju till adressen du angivit. Beträffande kvitton och dylikt så måste du uppenbarligen fortsätta i skolan ett tag till eller gå en grundkurs i bokföring, måste ju inte vara alltför märkvärdigt men det är ju alldeles för omfattande för att tas upp här...
Det blir till att skaffa en gammal paketcykel som buden hade förr eller be nån köra dig till posten när du behöver skicka grejer...
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 33 av
35
2011-10-19, kl 14:57
Marcus Björk
Jag vet inte hur det är där du bor, men kolla om du har ett nyföretagarcentrum i närheten. De kan hjälpa dig att hitta en lämplig kurs och kanske tillochmed en lokal mentor. jag vet också att skattemyndigheten har kurser ibland, kolla med dem också. Ett UF-företag kanske också kunde vara en lösning, MEN tills du gjort detta OCH kan detta skaffa någon som sköter din bokföring åt dig och kan berätta vilka regler som gäller,, visst kostar det pengar men blir det fel från början eller om du tänker dig att "ta igen det sen när du kan själv" så kommer du riskera att hamna i otroligt mycket bekymmer. Bokföringen är det viktigaste med ett företag, den är lite som ratten på en bil.. Det spelar ingen roll om din bil gör 25 eller 250 km/h, utan ratt går det ändå åt h.....e. Man bör heller inte testa om man bara kan ta en snabb sväng runt kvarteret innan man går och köper en ratt. :-)
Marcus Björk
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 34 av
35
2011-10-19, kl 16:20
Kromgol
Hej!
Jag har kollat upp och läst angående bokföring och det verkar inte vara alltför invecklat, det var väl egentligen det jag trodde det var från början - att bokföra alla inkomster, utgifter, moms etc. systematiskt i en pärm, med diverse konton.
Får ta och köpa in konteringsstämpel, bokföringsordrar och liknande (kassakvitton också?). Sedermera så finns det en kurs som jag ska ta nästa månad på Skatteverket.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat