Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Övrigt

Varning för Småföretagarnas A-kassa

Inlägg 11 av 14

2005-03-11, kl 23:25

username

Medlem
#25836

Inlägg: 3

Hej!
jag går en starta eget kurs och där fick vi information om att man får ha en bisyssla smtidigt som man har a-kassa och man får ta ut en lön på max 1920kr i veckan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 14

2005-04-24, kl 18:43

SussiG

SussiG

Inlägg: 9

Jo det står så på Småföretagarnas hemsida också men sen när det kommer itll kritan så får man inte ens tänka på företag. De straffade mig i 3 månader bara för att jag "tänkte" försöka ordna något i företaget (enskild firma). Trodde inte man kunde bli straffad i Sverige för att man "tänker". Men av Småfröetagarnas a-kassa blir man straffad för det.
AKta dig. Välj vilken annan a-kassa som helst utom Småföretagarnas A-kassa.

bla bla bla. Profiluppdatering... vad ska jag skriva....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 14

2005-06-26, kl 17:52

username

Minna
Hedlund

Inlägg: 6

Ops verkar som om jag ska byta kassa! Trodde jag var säker. Även om man lägger ner rörelsen så kan man ju ha kvar bolaget om man tex har skatteavdrag kvar som man vill använda i ett senare skede. Eller om man väntar på långsiktiga betalningar, skattereturer mm, då kan man ju inte bara klappa igen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 14

2010-06-15, kl 18:05

username

Nisse
Kräm

Inlägg: 8

Vem har baserat firman på svarta pengar då?? Ingen som har sagt något om... o plocka ut lön.. Vissa kanske kan det, men jag kunde det inte...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2