Jag hade tänkt öppna någon form av konsultföretag med Göteborg som kärna och ta kunder inom en radie av några mil från citykärnan (ca. 7 mil). Jag hade funderat på att hjälpa företagare med företagsstarter m.m, d.v.s. affärsplaner, paooersarbete o.s.v. Eftersom det finns de inom frisörbranschen samt lunchkrogsbranschen som har få eller inga kunskaper inom ekonomi och administration. Det vill säga: Jag gör det mesta, fyller i papper m.m. och låter frisören klippa och krögaren laga mat, så de slipper lägga ned tid på saker de inte kan. Främsta argumentet för min verksamhet är att jag gör besök hos de så de slipper åka till ett kontor för att få hjälpen. Har några nära bekanta som är verksamma inom dessa områden, vilket gör att jag har sett en del av dessa verksamheter och känner till en del fallgropar man kan undvika. Hur låter detta? Visserligen finns nyföretagarcentrum i de flesta kommuner, men de arbetar för det mesta kontorstid och dessutom har de kanske inte stor insyn i dessa branscher, vilket gör min idé relativt unik. Jag hade huvudsakligen tänkt mig arbeta på kväll/eftermiddag, vilket gör det lättare att köpa mina tjänster, då man varken behöver förflytta sig eller ödsla arbetstid för att köpa tjänsterna. Har funderat på att senare utbilda mig inom bokföring (har viss utbildning, men tänkte ta ett par kurser) och erbjuda mig att hjälpa med bokföring också.