113158 st
Sida 8 av 191
Det spelar ingen roll vilken bransch du är i, det är tufft att starta ett företag. Särskilt svårt är det när man startar eget i en bransch där det redan finns många företag. Oavsett hur unik du tror din idé eller nisch är, finns det antagligen redan andra som försöker att möta behoven hos de som ska bli din marknad.
En ny stjärna har seglat upp på reklamhimlen. Temat för dagen är neuromarketing som rör sig i gränslandet mellan klassisk företagsreklam och hjärnforskning. Men vad är neuromarketing mer exakt? Vilka rön kan vi dra nytta av? Och vad kan ditt företag tjäna på den nya reklammetoden?
Skulle du vilja öka ditt företags lönsamhet? Det är nog få egenföretagare som skulle svara nej på den frågan. Men hur kan du gå till väga när det redan känns som att du har gjort allt du kan? Här är fyra konkreta tips som kan ge finanserna en boost.
Ett nytt fenomen på arbetsmarknaden är “gigekonomi” som kan komma att påverka marknaden på flera sätt. En gigekonomi är förenklat uttryckt en ekonomi som bygger på att en person byter mellan olika uppdrag och jobb istället för en tillsvidaretjänst. Frilans, vikariat och interima uppdrag blir allt vanligare och för en del personer är det den föredragna arbetsformen.
Ibland är det bättre att dela ut förmåner än att höja lönen. En höjd lön kommer med fler utgifter för företaget än att dela ut förmåner. Att få en liten bonus förutom lönen kan även väga tungt för den anställde och underlätta deras arbete eller vardag.
Välj ett företagslån som passar dig
Profilera ditt företag
Företagslån för nya företagare –...
Marknaden för CBD är att räkna med
Tjäna pengar på dina egna videospel
Ord i rubrik:
Ord i text:
Kategori:
Alla kategorier
Affärsresor & Konferens
Ekonomi & Bokföring
EU
Event
Export
Finansiering & Riskkapital
Franchise
Försäljning
Import
IT & Media
Konkurs
Lagar & Regler
Marknadsföring
Näringsliv
Profiler
Tips & Råd
Uppfinningar & Patent
Utbildning
Skribenter:
Tidsintervall: