Inlägg 1 av 21
2007-10-04, kl 20:02
etablering i utomlands frågor(tex estland?)
Hej, har några frågor om utländskt etablering och hoppas nån kan besvara mina frågor.
1. Vilket land inom eu är bäst att etablera sig om man vill betala minimal skatt?
2.Om jag vill skriva mitt företag i estland innebär detta att allt jag bokför ska skattas enligt estländskt lag?
3. Följdfråga: låt säga att jag har skrivet ett företag i estland, men kontor och alla ägodelar ligger i sverige och jag själv arbetar egentligen i Sverige.Kan man göra så (bara skriva in sig i estland för att skatta billigare på avkastning)? (Tanken är att företaget är internetbaserad och således behöver man inte vara i estland.)
4. Om jag vill skriva mitt företag i estland måste jag åka ända dit för att skriva på eventuell kontrakt eller räcker det med post?(har ju endast tänkt att skriva in mig i estland men arbeta i sverige)
5. Är det nån som har erfarenhet av fråga 3? beskriv gärna hur du gick till väga?
6. Om företaget e skriven i estland och om någon vill köpa upp företaget , är det svenkt eller estländsk skatt som ska skattas på köpessumman?
7. Om jag har förstått det rätt så ska jag skatta som privatperson enligt lag där jag är bosatt men företagets vinst/förlust ska skattas enligt lag i det land den är skriven?
Tack alla grymma skribenter!
www.trcore.com - Importera från Kina+ 3D-skrivare leverantör
Svara Svara med citat