Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

WEBsidor mm

Inlägg 11 av 29

2007-12-10, kl 17:22

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Kristoffer Hedblom: Sedan finns det inget som heter ensamrätt i indien. De säljer vidare så fort de får chansen!
Men det är de som har ensamrätten på det de skapar som upphovsmän enligt lag... för det rörde sig väl inte om anställningsförhållanden? Skrev ni avtal gällande överlåtelse av exklusiv rätt?

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 29

2007-12-10, kl 17:24

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Lars Andren: Vid närmare eftertanke är det kanske inte en bra idee för en lekman att söka frilansare i utlandet endå!

Kan bli mer bekymmer än kostnadsbesparingen ger

MVH
Lars
För en lekman kan det vara knivigt och ofta inbringa ett större merarbete vilket i sig kan kosta mer än det är värt om det rör sig om mindre projekt.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 29

2007-12-10, kl 17:29

Andren

Andren

Inlägg: 140

Magnnus,
precis vad jag tänkte efteråt!
dåligt tips.hehe

Mvh
Lars


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 29

2007-12-10, kl 17:44

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Inga tips är dåliga tips. Det är bara besluten som kan vara olika bra. :D

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 29

2007-12-10, kl 19:12

Andren

Andren

Inlägg: 140

Kan lägga in en Report av ett SEO arbete här som en av mina frilansare gjorde för ett amerikanskt bolag i oktober månad

ganska intressant o kanske lärorikt för någon ;-)

Mvh
Lars

Ps kommer inte o vill inte att någon frågar om förmedling av dylig tjänst då jag inte vill ha eventuella problem i nacken ds


Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 29

2007-12-11, kl 13:07

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Lägger ner år och dag på sin egen presentation och skiter i kunderna. Ja, det där känner man igen från alla länder/platser. Det finns ju ingen möjlighet alls att kontrllera en indiers eventuella akademiska meriter (om man anser det vara viktigt). Min examen finns ju till offentlig beskådan om man bara kontaktar universitetet där jag pluggade. Och visst finns det autodidakter, men då är man ju inne i en djungel av seriösa/oseriösa/templateskrängare i all oändlighet.

Knacka lite php eller drupal lär man sig kanske på nätet, men därifrån till att vara en fullständig systemutvecklare med kunskaper inom kravställning, psykologi, kundvård, objektorientering, dokumentation, utredning, förstudier, designmönster, testning o.s.v. kräver en lite större insats...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 29

2007-12-11, kl 13:45

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Fredrik Grengby:
... visst finns det autodidakter, men då är man ju inne i en djungel av seriösa/oseriösa/templateskrängare i all oändlighet.

Knacka lite php eller drupal lär man sig kanske på nätet, men därifrån till att vara en fullständig systemutvecklare med kunskaper inom kravställning, psykologi, kundvård, objektorientering, dokumentation, utredning, förstudier, designmönster, testning o.s.v. kräver en lite större insats... De akademiska studierna talar tyvärr inte heller sitt klara språk om hur pass kompetent en person kan vara. Det finns många idag som klarar av sina studier bara genom att följa läroplanen men kan inte särdeles mycket i det faktiska arbetslivet. Så tyvärr kan jag inte till fullo hålla med dig. Vissa autodidkater kan vara guld värda likaväl som de som är skolade. Bara för att man inte är skolad innebär det inte att man vet eller kan mindre.

Sedan vad gäller dem olika kunskaperna du listar är det allt för få kunder som betalar för detta. Dem vill betala för att få ett resultat uppställt efter sin specifikation. Möjligen i anställningsförhållanden att de kunskaperna du nämner spelar större roll men inte som förhållande kund - leverantör.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 29

2007-12-11, kl 14:06

Andren

Andren

Inlägg: 140

Livet är en enda lång  skola,, "autodidakter"!? vilket fint ord! bra att veta vilket fackförbund man tillhör hehe

Får leta efter ordlexikonet nu o se vad det betyder på  skånska

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 29

2007-12-11, kl 14:14

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Autodidakt = Självlärd. På skånska vet jag inte vad det betyder :P

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 29

2007-12-11, kl 14:22

Andren

Andren

Inlägg: 140

Självnörd kanske haha

"Autodidakt kommer från grekiskans autos ("själv") och didaskein ("lära", "undervisa") och betyder alltså självlärd. Ordet används oftast i samband med vetenskap och konst. Jämför autodidaktik."

Vad vore man utan Magnus och Wikipedia .?




Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3