Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Varning för oseriösa "Webdesign" säljare

Inlägg 11 av 43

2011-03-02, kl 19:55

ADLightDesign

ADLightDesign

Inlägg: 5

 När dom sa att dom hade en ljudfil bad jag dom skicka den till mig, men det vägrade dom. Jag var så säker på att jag inte hade tackat ja till något erbjudande, men att jag däremot var positiv till mer info. Då kontaktade jag juristjouren direkt, och dom sa till mig att dom kan inte göra nånting om du har bestridit en beställning från början, det vill säga att dom kan hota dig, skicka påminnelser och kronofogden, men om du har bestridit från början måste blufföretaget gå vidare till rättegång och det vågar dom inte. Så när jag fick veta detta skrev jag till Layland att dom fick göra som dom ville med att det var slöseri med deras tid eftersom jag hade pratat med "min" jurist och jag därför visste att allt dom sa var tomma hot.
Även om du låter positiv på ljudfilen så måste ett avtal vara uppbyggt på ett speciellt och mycket tydligt sätt så att kunden inte kan missförstå att det är ett avtal man ingår. Så om du har kännt att det var otydligt så var det också det! Din bestridan är det som är värt något under alla omständigheter, det vet alla seriösa företag, det vet egentligen också dom oseriösa. 
Så skriv du till dom att dom får göra som dom vill men du kommer inte betala, för du har bevis på att du har bestridit "avtalet" som du /din jurist dessutom anser enligt reglerna inte är uppbyggt på rätt sätt. Ring Juristlinjen och fråga hur du ska formulera dig, eller skriv dit.
Det har alltså inte hänt mig något mer sedan jag skrev till Laylad och berättade för dom vad jag tänkte göra med dom när det blir dags för kronofogde och rättegång. Helt tyst blev det!! ;)
Lycka till och stå på dig...och för sjutton ring JURISTJOUREN!!

AD lightdesign

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 43

2011-03-03, kl 13:57

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

 Hej igen
Om dom har gjort en inspelning av samtalet, så måste dom informera dig om det och det ska höras klart och tydligt på bandetannars tror jag inte avtalet gäller överhuvudtaget.
Det där med muntliga avtal gällde tidigare men inte nu. Nu ska det vara skriftliga avtal.
B2B är helt riktigt, ingen konsumentköplag gäller därav ändå viktigare med avtal, från den minsta delen till de största.
Hoppas att allt ordnar sig för dig....
/Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 43

2011-03-11, kl 12:11

hockey

hockey

Inlägg: 59

 Här finns ett till företag som är oseriöst - http://www.inventorsolutions.se/. Ni kan lista ut själva genom att bara läsa texten.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 43

2011-03-13, kl 01:23

Anghul

Anghul

Inlägg: 6

Jag har råkat ut för detta företag... www.nordicace.se

Har flera polisanmälningar bakom sig...

Jag söker andra som blivit fast hos detta företag och som vill samarbeta för att få soning och förhoppningsvis sätta dit dem!

Vänliga hälsningar
Angela Hultgren

AngelHeart Coaching
Små Steg är Stora Steg

www.ahcoaching.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 43

2011-03-15, kl 11:48

kimhallberg

kimhallberg

Inlägg: 4

Tycker det där är förfärligt, inte nog med att det förstör för företagen dem lurar, utan ger också oss som vill ge oss in i webbranschen dåligt rykte, jag har själv planer på att ge mig in i den branschen och det lär bli svårt om dem ger oss dåligt rykte, jag menar, ett nystartat företag har det svårt ändå, och dem gör det ju inte direkt så mycket bättre, förfärligt, hoppas det har gått eller går bra för er alla som blivit lurade.

Varma hälsningar
Kim Hallberg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 43

2011-03-15, kl 14:20

Anghul

Anghul

Inlägg: 6

@Kim Hallberg,Tänk på detta...Om du vill skriva avtal över telefon, se då till att ge dina kunder betänketid. Kör du bara med öppna kort på det sättet så tror jag du kan komma långt.Det detta företag, med andra, vinner pengar på är ju att stressa sin akunder till att skriva av så att de sedan inte kan dra sig ur... Jag var tvungen att bestämma mig på en gång, jag fick varken fundera till dagen efter eller pratamed min man och ringa upp någon timme senare...Lycka till!MvhAngela

AngelHeart Coaching
Små Steg är Stora Steg

www.ahcoaching.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 43

2011-03-15, kl 19:16

kimhallberg

kimhallberg

Inlägg: 4

Jo, förstår vad du menar, men vad jag har hört så är det ganska olika i den branschen, ibland kan det vara över telefon & ibland skriftligt.

Ojdå, ja, det va ju verkligen inte bra, hoppas det gick bra tillslut ändå.

Varma hälsningar
Kim Hallberg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 43

2011-03-16, kl 12:53

Anghul

Anghul

Inlägg: 6

@Kim,Nja... det går inte så jättebra... Tror inte att jag kan vinna...Det är riktigt fula... :/Jag har verkligen lärt mig en läxa...!Varma hälsningarAngela

AngelHeart Coaching
Små Steg är Stora Steg

www.ahcoaching.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 43

2011-03-24, kl 10:39

Alva Jansson

Alva Jansson

Inlägg: 2

 Angela,
Tråkigt och höra, det går inte så bra för mig heller. Efter rekommendation från min jurist har vi gått med på att förlika.Var fallet även så för dig?
MvhAlva

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 43

2011-03-24, kl 12:12

Anghul

Anghul

Inlägg: 6

Alva,Nej, vi är just nu 18 personer som strider mot Ace TILLSAMMANS MED JURISTJOUREN!!!Jag ska ha möte med Juristjouren imorgon, den 25 mars kl.16.00.De tror att vi kan vinna om vi är många! De har en del bevis mot sig...Du får självklart vara med och strida, om du vill!Enda sättet att vinna är att INTE betala Ace...Hör av dig till mig på:  [email protected] är vi starka! :)MvhAngela

AngelHeart Coaching
Små Steg är Stora Steg

www.ahcoaching.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat