Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

Seriöst logotyp firma

Inlägg 11 av 26

2007-11-07, kl 15:07

username

Daniel
Nyman

Inlägg: 3

Har själv precis anlitat logotypdesign.com för att göra en logga åt mig. Lockades förstås av det låga priset och fick uppfattningen om att sidan var någorlunda seriös. Var nöjd med ett av grundförslagen och ville vidareutveckla det, men nu börjar jag inse att jag nog gjort ett misstag för att det verkar ta orimligt lång tid att få nästa förslag. Får väl hoppas på att dom gör det ordentligt iaf, men efter att ha läst inläggen här så blir man onekligen tveksam.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 26

2007-11-07, kl 15:28

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Design och logotyper tar ibland tid. Inte för att jag nu ställer mig att försvara den berörda webbsidan, det får dem själva tala för. Men att skapa logotyper, utifrån egna erfarenheter, är att det bygger på en kreativ process som inte alltid föds per automatik utan skapas utifrån känsla, estetik, mål och originalitet samt marknadens behov och krav. Men är det en logotyp som inte har större krav på sig i designen så borde det inte ta mer än ca 3 dagar att utveckla den.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 26

2007-11-07, kl 16:06

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Andreas Westling:


Hej,ska skaffa en ny logotyp till företaget.
Vad tror ni om denna? http://www.logotypdesign.com/
Någon som har testat?
Tacksam för svar....





Hej! Kolla http://www.edited.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 26

2007-11-08, kl 21:44

username

Daniel
Nyman

Inlägg: 3

Nu förstår jag vad ni som är kritiska till företaget menar. Fick min uppdatering i fredags med 5 olika förslag. Alla 5 förslagen var riktigt dåliga!! Funderar om det ens är värt att försöka be om en uppdatering, är väldigt tveksam till att dom ska lyckas att ens göra mig "nästan nöjd" efter att ha sett förslagen. Finns det ingen ånger rätt?? Synd att man är så lättlurad ibland, detta är ju en bransh man absolut inte har en aning om hur den fungerar...

Det var denna text på deras sida som lurade mig:

"Vi anlitar Seniordesigners med enastående referenser och tidigare meriter. De arbetar snabbt, effektivt och smart. År av erfarenhet ger dem den speciella touchen av perfektion, som en nybörjare eller amatör, logoprogram eller alla "GDS"-logowebbsidor (Gör det själv) inte kan matcha."

Det låter ju onekligen bra, men enligt mitt tycke så är det inte många ord i den texten som stämmer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 26

2007-11-08, kl 21:54

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Tyvärr finns det i företagssammanhang ingen ångerrätt. Men du har inget tvång på dig att använda designen.

Om du vill arbetet med en seriös designer Daniel så är du välkommen att höra av dig. Jag kan ge dig en bra lösning så du kan känna dig trygg i ditt val. (Om du nu inte helt tappat förtroendet för branschen vilket jag inte hoppas.)

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 26

2007-11-08, kl 22:38

username

Daniel
Nyman

Inlägg: 3

Jag ska ha dig i åtanke, det är nog inte aktuellt just för tillfället. Måste avvakta ett tag med att ta fram en logotyp och se vad ekonomin tillåter. Har bara en "hobby firma" så att prislappen hos logotypdesign.com var rätt passande, men nu har jag lärt mig av misstaget och väntar tills jag har möjlighet att satsa på en seriös och profissionell logotyp. Återkommer till dig Magnus när jag känner att det är aktuellt. Du kan väl maila mig en prisuppgift?

MVH Daniel

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 26

2007-11-08, kl 23:02

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Hej Daniel!

Tack för ditt svar.
Kommer skicka dig ett privat mail inom kort.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 26

2007-11-09, kl 02:23

senchai

senchai

Inlägg: 5

Gör som jag, gör det själv! Det blev inte super dunder bra, men jag tror inte att jag skulle hitta någon som skulle göra det bättre med den budgeten jag har. Jag orkade inte bolla fram och tillbaka med dessa oseriösa logoföretag. Det ende de vill är att det vill åt ens pengar och sedan inte utför sitt jobb till hundra!
Jag vet att det finns seriösa logoföretag , men det finns så få och kostar skjortan. Ha det bäst och lycka till ;-)
Varma hälsningar

Kay Senchai
Vanique Agency
www.vaniqueagency.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 26

2007-11-09, kl 03:14

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Märkligt inlägg i tråden Kay!

Du förklarar inte hur du gjort din logotyp vilket inte hjälper Daniel. Utifrån webbsidan i ditt meddelande ser din logo ut som ett rent typsnitt och den kan uppriktigt vara gjord på hur många olika sätt som helst eller rent av sakna vissa möjligheter vilket omöjligt kan tydas i dess befintliga form.

Alla logoföretag är inte oseriösa och alla dessa du nämner som 'få' kostar inte skjortan. Men det finns priser som kan och bör ses med rimlighet. En logotyp är inte en produkt man köper till sin verksamhet. Det är ett värde man investerar i som växer i förhållande till etablering och marknadsföring. Ett värde som består i att en upphovsman skapar ett verk som denne sedan överlåter en exklusiv rätt till dig som kund. Dvs att du som köpare blir ensam ägare till att använda det verket i sitt sammanhang. Logotypen bör utifrån designerns kunskap dessutom innehålla vissa mekanismer så som profilering, inriktning, målsättning mm.

De flesta seriösa företag bygger på ideologin att tjäna pengar för olika ändamål, jag antar att du har samma ideologi?

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 26

2007-11-09, kl 12:57

username

Medlem
#51770

Inlägg: 5


Hejsan!
Jag har anlita studenter från gymnasium som går i media programmet, dem är värdigt duktiga, och billiga.
Lita på dem, bra smak och smarta.
 
Lycka till  !!!!!!!
 
Maria
 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3