Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

Seriöst logotyp firma

Inlägg 1 av 26

2006-12-11, kl 21:00

username

Andreas
Westling

Inlägg: 4

Seriöst logotyp firma

Hej,ska skaffa en ny logotyp till företaget.
Vad tror ni om denna? http://www.logotypdesign.com/
Någon som har testat?
Tacksam för svar....

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 26

2006-12-11, kl 22:20

Rivana

Rivana

Inlägg: 3

Visst får du säkert ett bild du personligen tycker är okej, men vidare
seriöst verkar inte detta företag vara. Handlar mindre om design och
mer om illustration och med tanke på hur monoton deras portfolio är
så... Ja, du får vad du betalar för (vilket inte är mycket) och inte
ett jota mer. Men vill du bara ha något 'snyggt' att fästa ditt namn
vid så kan det eventuellt funka. Kollade deras moderföretag som inte
heller verkade seriöst dock.

Allt detta är förstås ren spekulation, men som designutbildad skulle jag råda dig att söka dig någon annanstans.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 26

2006-12-11, kl 23:10

username

Andreas
Westling

Inlägg: 4

Ja jag hade dom iaktagelserna som du säger. Tackar för svaret.
Du kanske har nåt tips på seriösa företag?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 26

2006-12-13, kl 04:53

Rivana

Rivana

Inlägg: 3

Tänkte nästan föreslå mig själv, men är så ny i gamet så det praktiskt taget dryper vatten från öronen. Har inte så väldigt stor koll på designernamn, men du kan alltid söka dig till en reklambyrå. Kanske göra research på svenska designsajter. Allt beror på vad du behöver och vad du är beredd att betala. Är som sagt dålig på namn, men du hade kunnat starta med att kolla up exempelvis helikopter.nu som är en reklambyrå i Piteå.

Några varningstecken på att att ett företag eller en designer är mindre seriös är för övrigt: lovar jättesnabb leverans, lovar oändligt många ändringar på logon (till ett fast pris), ber bara om grundläggande information som namn på företaget, slogan och kort om vad företaget sysslar med. Det ska ligga lite mer research än så bakom en bra logo.

Hm, okej, det är allt jag kan komma på. Har resfeber. ^o^ Lycka till med jakten!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 26

2006-12-13, kl 16:53

username

Per

Inlägg: 3

Ja, vill du ha en unik och egen logotyp vänder du dig nog bäst till en enskild designer. Den sidan du länkade till verkade inte särskilt seriös.

Jag känner en svensk grafisk designer som för tillfället bor i London som säkert kan göra en logotyp mot rimlig ersättning. Om du vill kan jag höra med honom och skicka dig hans e-mail/telefon?

Tror han har en sida på gång, men den ser inte ut att vara färdig än.

http://www.ardillamedia.com

Ha det,

/Per

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 26

2007-02-18, kl 02:53

username

Medlem
#50651

Inlägg: 2

Hej!

När vi skapade vår hemsida valde vi KreemDesign som för övrigt har levererat grafiska lösningar till Sweden Rock och Hammerfall.

Vill du ha en lösning med både webhotell/hemsida och en klar och tydlig profil föreslår jag dig www.holmis.net där bl.a. just teamet bakom KreemDesign och Fredrik Holmström arbetar med att ta fram grafiska lösningar för alla smaker.

För att se lite av KreemDesign portfolio så kan du trycka på namnet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 26

2007-06-26, kl 09:01

username

Christos

Inlägg: 1

Jag vill varna detta forums ambitiösa deltagare från att anlita logotypdesign.com. Man får vad man betalar för. Designen de bidrog med är ok men det tog så otroligt lång tid mellan alla varven. Om du vill ha en förändring så mailar du denna (för deras telefon svarar de aldrig på). Kundtjänst läser mailet först nästa dag och vidarebefordrar det till en designer. Denna designer svar med resultatet nästa arbetsdag och ibland vidarebefordrar kundtjänst designerns arbete till dig samma dag eller nästa. För varje liten förändring väntar man alltså tre dagar.
Förra måndagen gav jag mitt godkännande till en visitkortsdesign, de mailar PÅ FREDAG och säger att "vi har inte fått din feedback". Nu bygger jag därför ihop ett case för att polisanmäla dem.

Tack för ordet: /Christos

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 26

2007-06-26, kl 09:25

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Det var det jag misstänkte. Tyvärr tror jag det blir svårt att bygga ett case på det om ni inte har avtalat en sista leveransdatum i offerten.

Christos hör av dig till mig om du vill ha hjälp med design och annat. Jag använder inte vanligtvis externa designers som fördröjer arbetsprocessen.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 26

2007-06-26, kl 10:09

username

Medlem
#50157

Inlägg: 7

Jag skulle själv leta efter en firma där jag får en bra magkänsla. Den infinner sig inte direkt på logotypdsign.com.

Däremot diggar jag Magnus Olssons framtoning på uddatorp.se - personlig och rak. Chansen att få ett bra bemötande där måste vara mångdubbel.

För övrigt tycker jag att vi borde nätverka mer på startaeget.se. Det finns ju resurser här så det knakar om sajten. ;)

Erik Sellström
Sellström & Horn
www.sellstromhorn.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 26

2007-06-28, kl 23:28

username

Stefan
Karlsson

Inlägg: 8

Kolla in www.designlogo.se från Identium Reklambyrå i Malmö

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 3

1 2 3