Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 3 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

Prisvärd internetmarknadsföring?

Inlägg 21 av 24

2012-08-22, kl 12:30

Reklamansvar

Reklamansvar

Inlägg: 4

Att köpa likes?

Vill man inte att dom som gillar ens sida verkligen gillar den så att man lätt kan nå ut till en så kvalitativ målgrupp som möjligt med sin information!?

Trodde jag var huvudfokus i alla fall.

Sen är det klart att räckvidd alltid är bra men att visa nått för många ointresserade jämfört med få entusiaster tror jag är en svagare strategi.

Gör på rätt sätt istället och undersök "genvägarna" noggrant.
Varumärkesetablering tar tid även om du har en ansenlig summa pengar.

Reklamkonsult & Medierådgivare - Alla kan göra bra reklam!
www.reklamansvar.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 24

2012-08-22, kl 23:14

fitnes

fitnes

Inlägg: 7

Se vårt erbjudande för kostnadsfri marknadsföring på www.super-deal.se

Med vänlig hälsning,

SuperDeal Sverige

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 24

2012-08-29, kl 15:39

AHinvest

AHinvest

Inlägg: 28

Citat:

Ursprungligen postat av: andre123

Jag försöker tänka ut prisvärda sätt att marknadsföra sig genom Internet.
Till en webshop.
Det som slår mig är via Facebook, bloggar?

Har ni några fler tips?



Finns många sätt. Skicka PM för mer info :)

MVH

Anders

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 24

2013-01-15, kl 08:33

edgeweb

edgeweb

Inlägg: 8

För de som är intresserade av att använda sig av AdWords vill jag bara höja en varningens finger. Har provat själv flera gånger och det kan säkert skilja sig mellan olika branscher men. Se till att du vet vad du gör. Spåra trafiken på din sidan med något annat verktyg än bara googles analytics så att du kan kontrollera vad du betalar för. Se även till att förstå hur du mäter omvandlingar för att kunna se vilka annonser som eventuellt är värda att fortsätta med .. och inte bara kostar dig en massa pengar. Jag säger detta för att jag av erfarenhet märkt att google gärna gödslar ut din annons på helt o-relevanta sidor och sökningar där man nästan kan garantera att de inte är intresserade av dina produkter. Men användarna klickar tydligen ändå på dina annonser = kostar pengar.

Då är kanske din sida dåligt omvandligsoptimerad kanske du säger. Ja om annan trafik som kommer till sidan via kanaler som jag själv kontrollerar så konverterar den alldeles utmärkt. Jaja hur som det kan givetvis bero på massor med saker men det är just det. Har man inte koll på alla dessa "saker" är risken överhängande att du helt plötslig har 0kr på ditt adwordskonto, visserligen har du fått ett gäng besökare för pengarna, men inga som igentligen är intresserade av det din sida handlar om.

Så om du vill anv AdWords: Anlita en expert eller läs på så du är en själv innan du betalar. Och prova lite åt gången, mät resultatet och justera och upprepa.

Billiga hemsidor till företag och organisationer
http://edgeweb.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 3 av 3

1 2 3