Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Marknadsföring & Reklam

Prisvärd internetmarknadsföring?

Inlägg 11 av 24

2011-09-02, kl 13:33

Savante

Savante

Inlägg: 1

Det finns i dag ett stort antal möjligheter när det gäller marknadsföring och det jag känner är viktigt, om du inte känner att du har full koll själv, är en bra och lyhörd samarbetspartner.

Sen kan ni utifrån det mejsla ut en plan som kan ge bra resultat.

Glada hälsningar
Svante Lindbäck
http://www.svante.me

Glada Hälsningar
svante.me
Svante Lindbäck
0708-705760
http://www.svante.me

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 24

2011-11-03, kl 13:35

krieg

krieg

Inlägg: 1

Jag besitter ett, vad man kan kalla, stor kontaktnät, både på facebook och via andra kanaler. Dessutom driver jag ett företag där vi jobbar som återförsäljare åt andra företag, så är du intresserad av marknadsföring kan vi absolut tala mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 24

2011-11-09, kl 21:00

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

Dessa alternativ skulle jag välja om jag vore du.

Gratis:

Prisjämförelsesidor:
prisjakt.se (utan logotyp)
shopmania.se

Sociala medier:
Facebook
Twitter


Det som kostar lite pengar:
Google AdWords
SEO (sökmotor optimering)

Sedan är det viktigt att du sätter upp kortsiktiga resp långsiktiga mål
både beträffande försäljning men även trafiken till din sida.

/Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 24

2012-07-16, kl 22:36

miiow

miiow

Inlägg: 38

Som jag rekommenderar till alla: social marknadsföring. Alla använder nätet till allting idag och nästan alla äger en facebooksida osv. Köp facebookgillningar, backlinks, webbtrafik med mera :) Det kommer gynna er försäljning.

Tips på sida: www.facelikes.se
Erbjuder allt inom social marknadsföring.

Mvh Emma

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 24

2012-07-16, kl 22:52

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Socialamedier kan vara jätte effektiva och bra marknadsföring. Men att "köpa likes" känns väldigt oseriöst. Det är förmodligen garanterat enbart fakekonton som man får gillningarna ifrån. Visst det kan vara bra eftersom en sida med några tusen likes gör så att ens statusar visas oftare på de få riktiga människorna som gillat sidans loggar. Dock så tillförs det även en hel del spam från botar som styr fakekontona.

Om man vill lyckas med marknadsföring inom socialamedier och facebook, ska man först göra en bra facebooksida och uppdatera den ofta. Sen kan man marknadsföra den med facebooks egna verktyg. Att köpa likes fungerar inte...

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 24

2012-07-16, kl 23:58

miiow

miiow

Inlägg: 38

Jo, tyvärr erbjuder många sidor facebook likes med fakekonton men inte facelikes.se. De är visserligen lite dyrare än de andra sidorna men det är pga att de ENDAST erbjuder 100% riktiga svenska och aktiva fans.

Att köpa facebooklikes för en billig peng genererar bara utländska fans vilket man kan använda som "status" som du skrev, men köper man riktiga svenska fans är det ju marknadsföringen man betalar för. Även om alla kanske inte behåller sin gillning så har de sett sidan vilket all marknadsföring går ut på :) Är de intresserade stannar de kvar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 24

2012-07-17, kl 09:05

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Då undrar jag spontant hur detta går till i praktiken. Vilka är personerna som gillar sidan? Om det är riktiga människor får dem betalt för det? Jag har väldigt svårt att tro att alla likes skulle vara äkta svenskar. Dessutom så är det ju i praktiken omöjligt för en kund att kolla om de är äkta.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 24

2012-07-17, kl 10:28

kleio

kleio

Inlägg: 43

Och vad har man för nytta av "riktiga svenska fans" som är INTE intresserade av vår produkt som vi säljer?
Och det här med marknadsföring: skall man betala för själva marknadsföringen eller effekterna som den skall ge? Går marknadsföring ut på att "se sidan och inte behålla sin gillnig?" eller går marknadsföring ut på att leda till försäljning kanske?
Oh milda makter!!!

Iwona Eriksson
*
Driva företag med sociala medier: driva-webshop.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 24

2012-08-16, kl 14:20

martinhansson

martinhansson

Inlägg: 3

Affiliate marknadsföring måste ändå vara en av delarna som är mest prisvärt. Ofta bara en liten start-up kostnad, jämfört med SEO som ofta är mkt dyrare initialt och sponsrade som kan vara väldigt dyrt löpande (om det inte ger resultat).

HealthExpress.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 24

2012-08-16, kl 16:28

Malina

Malina

Inlägg: 1

Jag använder Google adwords, sökmotoroptimering, sociala medier (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin) och min blogg som marknadsföringskanaler. Jag tror det viktiga är att man har en strategi för sociala medier och marknadsföring. Det är bättre att välja några få sociala medier att synas på och göra det fullt ut, än att synas "halvdant" på alla. Sociala medier kräver tid, kunskap och engagemang för att det ska vara lönsamt. Det finns massor med tips om marknadsföring på Internet och sociala medier på starta eget sjaten - http://mittforetag.com. De har hjälpt mig otroligt mycket!

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3