Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 181 av 285

2006-01-03, kl 15:10

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Det är inte alls svårt att tjäna stora pengar på nätet, speciellt inte när man har rätt strategi. Jag förser dig med strategin som berättar hur du ska göra.
Allting handlar om att utnyttja ett system, vilket inte är olagligt.
Du kan faktiskt tjäna upp till 25000kr/dag, men då får du i princip jobba 24/dygnet, men 3000kr/dag kommer Alla upp i. Allting handlar om hur stora risker du vill ta.
Enligt statistik som jag ska visa dig står det att det är 0,01% chans att förlora, men desto större chanser man tar desto högre blir risken att förlora.
Jag använder mig av knepet då och då. Förra månaden hade jag en månadslön på 100 000 kr. Det finns bara en nackdel - Otroligt enformigt och tråkigt.

Det jag berättat om är väldigt okänt i Sverige, men det finns många som sysslar med det. Men det dem inte känner till är att dem kan tjäna ännu mer genom att göra det om och om igen. Helt lagligt.
Maila mig och du får mer information.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 182 av 285

2006-01-03, kl 15:21

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Vill du bli min affärspartner? Tillsammans med mig ska vi sälja intressanta produkter som många vill ha. Skulle vara bra om du var dator-, programmeringskunnig, men absolut inget krav.
Det är mycket stora förtjänster i den här typen av försäljning.
Hör av dig till [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 183 av 285

2006-01-03, kl 20:50

daniel234

daniel234

Inlägg: 78

Söker bilstylingprodukter att säljar! tacksam för tips!

maila mig på [email protected]

www.Trendystuff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 184 av 285

2006-01-04, kl 10:20

username

Markus
Östmark

Inlägg: 10

Hej hej allihop!

nu ska jag starta eget, ska precis regga mig på foretagsregistrering.se. Vad mer?

Formen blir enskild. Ska jag ha f eller fa-skatt? plus att jag måste momsregistrera mig väl? det gör jag väl på samma hemsida vad jag förstått?

hur funkar det med bokföringen? måste jag ha en fysisk sk huvudbok? är det inte lag på det?, konteringsstämpel mm? är ett bokföringsprogram för dator en STOR fördel eller klarar man sig utan? finns det något "bokföringskit" att få tag i med ovanstående prylar? eller får man det "automatiskt" när man reggar firma, f-skatt mm genom exempelvis skatteverket?

hur många konton måste jag öppna i en bank? ett för hela kapitalet, dvs alla pengar som går in och ut? och ett för ingående och ett för utgående moms? dvs 3 konton sammanlagt?

Och om jag får för mig att dra in lite på min privata ekonomi så borde man väl kunna skriva över vissa prylar på firman, dvs sånt som jag redan äger privat. eller måste jag "köpa" dem av mig själv? och hur funkar det med t ex min privata telefonräkning? kan jag skriva över den på firman och därmed kunna få tillbaka moms som "kompensation" om jag skulle gå back första året t ex. hur gör jag det? måste jag teckna ett nytt abonnemang eller kan man helt enkelt bara "skriva över" det på firman? får man göra så enligt lag över huvud taget?

plus att jag ska öpnna en webbsida för företaget, om jag fixar det nu med min privata ekonomi, (jag vill ju gärna ha klart med sådant INNAN firman startas upp) kan jag då även där "skriva över" det på firman i efterhand? Den månatliga avgiften till webbhotellet, startavgiften mm. i så fall, kan jag lägga alla utgifter för sådant retroaktivt på firman?

Ytterligare en fråga: baseras a-kassa på egen verksamhet?

nåt mer som är A&O att tänka på?

Tacksam för uttömmande svar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 185 av 285

2006-01-05, kl 19:36

username

Franck
Milandou

Inlägg: 8

Hejsan,
Jag har nyss startat en hem eletronic butik och söker en leveratör av mobil telephoner med låga priser .
Tack för hand .
Franck M. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 186 av 285

2006-01-08, kl 12:30

username

Thord
Hägglund

Inlägg: 11

Hej allihopa

Jag har startat en enskild firma och har öppnat ett bankgirokonto. På detta konto har jag överfört 20 000 kr. Hur ska jag bokföra detta startkapital? Är det kontot eget kapital som ska belastas eller är det egna insättningar som gäller?

Skulle vara mycket tacksam för svar så att man kan sätta igång med bokföringen.

MVH: THORD

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 187 av 285

2006-01-09, kl 10:45

username

Daniel
Åkerhielm

Inlägg: 2

Är ni intresserade av natur och hälsoprodukter, make-up och skönhetsvårdsprodukter i absolut toppklass med en mkt bra marginalvinst (40% marginal) ska ni gå in på www.lr-worldwide/ina och läsa mer. Företaget har funnits i mer än 20år. Kontakta oss om ni har frågor

Mvh
Daniel & Ingela

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 188 av 285

2006-01-09, kl 16:35

username

Bengt
Sjöhed

Inlägg: 7

Har en idé om att starta ett matställe för frukost/lunch i Luleå. Servering av frukost och lunch med lokalproducerad kvalitetsmat och kanske smalmat. Eventuellt kombinerat med försäljning av produkter t ex mat eller kanske internetcafe. Söker någon som vill vara med och vidareutveckla idén och kanske bli kompanjon i förlängningen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 189 av 285

2006-01-09, kl 21:01

username

Palina
Biörck

Inlägg: 7

Bor i Gävleborgslän och ska börja starta-eget kurs nu till veckan (v. 2). Är öppen för förslag som söker återförsäljare uppåt i landet. Liten lokal finnes samt dator kunskap. Vi är seriösa så vi ser gärna att ni är det med. Hör av er vid intresse! [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 190 av 285

2006-01-10, kl 03:07

username

peter
nilsson

Inlägg: 16

Hejsan!!

Jag är intresserad av att starta eget inom Motivlackering, har tänkt mig att lacka allt från , bilar, hockeyhjälmar, x-box konsoller, motorcykelhjälmar, snowboards, mm mm

är utbildad konstnär och har varit det i snart 10 år( är 27 ), och behärskar Airbrusch mycket bra.

Min fråga är: hur ska man marknadsföra sig bäst..
skulle helst av allt vilja ha en sajt där man kan erbjuda sina tjänster, och vända sig till typ bilföretag, tv-spel, snowboard osv.
skickar man ut flygblad till dessa, ska man ringa?
eller nån som vet nåt företag som skulle vilja ha massproduktion på nån produkt med motivlack på?

nån som vet???? vill komma igång snarast...

Kontakt: [email protected]

vänligen peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat