Inlägg 21 av 25
2007-11-07, kl 09:53
Daniel:
Hej,
Jag undrar om jag startar en webbsida som inte är "laglig" i Sverige på en utlänsk server eller webhotel, gäller ändå Svensk lag på den då?
Denna sida kommer även isåfall ha ett företag knutet till den då det kommer bli en vinstgivande site, kan man då registrera företaget som "ägare" av sidan eller måste man isåfall ordna någon som kan starta företaget utomlands, ex Ryssland?
Tacksam för svar.
Mvh
Det som är inte lagligt idag i SWE, men lagligt i EU, blir lagligt förr eller senare även i SWE.
Tänker du köra ngt som är "lagligt" i Ryssland, ska jag bestämt avråda dig, för att Ryssland är på väg tillbaka till komminismen, dvs förr eller senare kommer de att "ta hand" (förstattliga) din verksamhet. Jag såg på rysk TV förra veckan lång intervju av den s.k. "demokratiske" presidenten Putin, som sade väldigt bestämt att RYS kommer att satsa ännu mer(!) på kärnvapen och dyl.
Daniel, om du beskriver närmare exakt vad det handlar om, kanske blir det konkreta tips.
Med alla kommentar ovan, kan jag bara säga "NJA" (finns det ngt mer svenskt svar huvudtaget ;-).
Dvs:
Det finns spritmonopol och gamblingmonopol i SWE, reklam och marknadsföring av ICKE-STATLIGA konkurrenter är strikt förbjudet, men vi ser det dagligen, även i Dagens Nyheter. Förklara detta de som kan. Folk som är födda här fattar inte det, hur ska man kunna lära ut det till aliens på t ex SFI kurserna eller samhällskunskap på Komvux ;-)