Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 4

1 2 3 4
Forum Övrigt

förpackningar (kartonger,vadderade påsar) HJÄÄÄLP!!

Inlägg 1 av 39

2007-10-29, kl 19:34

username

Paula

Inlägg: 31

förpackningar (kartonger,vadderade påsar) HJÄÄÄLP!!

Hej alla glada!

Jag har äntligen startat eget och har börjat sälja brudklänningar via internet. Nu behöver jag nån sorts förpackning så jag kan skicka klänninngen till kunden. Det måste vara isolerat och gärna om det är kartonger en lite lyxigare känsla. Det idealla skulle då vara en vit kartong sen så nå papper ovanpå att slå in den i.
Nej men jag behöver verkligen hjälp! alla tips välkomnas...vad som helst! snälla hörni! ni är mitt sista hopp
var hittar jag dessa kartonger till ett bra pris

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 39

2007-10-29, kl 20:01

Andren

Andren

Inlägg: 140

Hej Paula,

Kontakta June Emballage så fixar dom en kundanpassad häftig transport låda till dig

http://www.juneemballage.se/

Ett annat tips: Filippinerna har en jättetradition i pampiga bröllop och mycket snygga grejer, kanske du ska titta på det

Hela klänningspaket till inga pengar

http://www.filipinolinks.com/Entertainment/Fashion_Designers/index.html

Mvh
Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 39

2007-10-29, kl 20:17

username

Paula

Inlägg: 31

hej lars! tack så mycket!!

men vad menas med klänningspaket??

jag köper in allt från kina,är det typ samma sak. Skräddasydda klänningar??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 39

2007-10-29, kl 20:36

Andren

Andren

Inlägg: 140



Paula Avila:


hej lars! tack så mycket!!

men vad menas med klänningspaket??

jag köper in allt från kina,är det typ samma sak. Skräddasydda klänningar??





Jag tittade hos en designer i manila för några månader sedan, en jättesnygg skräddarsydd med massor av palljetter (eller vad det nu heter) i detta paket fans väska kuddar samt lite annat,, till kund 25000 pesos = knappt 4000Skr toppkvalitet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 39

2007-10-29, kl 20:43

username

Paula

Inlägg: 31

Lars Andren:
Paula Avila: hej lars! tack så mycket!!

men vad menas med klänningspaket??

jag köper in allt från kina,är det typ samma sak. Skräddasydda klänningar?? Jag tittade hos en designer i manila för några månader sedan, en jättesnygg skräddarsydd med massor av palljetter (eller vad det nu heter) i detta paket fans väska kuddar samt lite annat,, till kund 25000 pesos = knappt 4000Skr toppkvalitet
jahaaa...va coolt! ja jag håller på att kolla runt här. låter mycket bra,tack för tipset :-D

sen en till fråga..dessa juno är dom dyra?? dom låter dyra?? jag har skickat en prisförfrågan men jag tycker det låter lite för bra att vara sant om de inte kostar en mindre förmögenhet. Jag drar runt med få slantar bara så jag måste få tag i nått väldigt prisvärt men också snyggt,finns det ens?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 39

2007-10-29, kl 20:45

Andren

Andren

Inlägg: 140

Paula!!

En smart idé för dig vore att öppna en "butik" på blocket som du sedan länkar vidare till din websida

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 39

2007-10-29, kl 20:48

Andren

Andren

Inlägg: 140


Paula Avila:


Lars Andren:
Paula Avila: hej lars! tack så mycket!!

men vad menas med klänningspaket??

jag köper in allt från kina,är det typ samma sak. Skräddasydda klänningar?? Jag tittade hos en designer i manila för några månader sedan, en jättesnygg skräddarsydd med massor av palljetter (eller vad det nu heter) i detta paket fans väska kuddar samt lite annat,, till kund 25000 pesos = knappt 4000Skr toppkvalitet
jahaaa...va coolt! ja jag håller på att kolla runt här. låter mycket bra,tack för tipset :-D

sen en till fråga..dessa juno är dom dyra?? dom låter dyra?? jag har skickat en prisförfrågan men jag tycker det låter lite för bra att vara sant om de inte kostar en mindre förmögenhet. Jag drar runt med få slantar bara så jag måste få tag i nått väldigt prisvärt men också snyggt,finns det ens?






Du får väl tala om för dom att du behöver självkostnadspris till en början ;-)..tror dom kan lösa något till dig,,eller kanske kan rekommendera en annan lösning
Dom är proffs på detta

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 39

2007-10-29, kl 20:53

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Kolla även med SCA
http://www.sca.com/sv/Produkter/Forpackningslosningar/Produkterbjudanden/#Transportförpackningar

Dem har full koll på vad dem gör vad gäller förpackningar i alla former och sammanhang.

Ska förpackningen vara snyggt designad bör du anlita en grafisk designer som kan detta med förpackningsdesign.

Om du letar efter bra, snygga förpackningar, i små upplagor samt är stressad så sitter du oftast i fel läge för ett billigt pris.
 

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 39

2007-10-29, kl 21:48

username

Paula

Inlägg: 31

Lars Andren: Paula!!

En smart idé för dig vore att öppna en "butik" på blocket som du sedan länkar vidare till din websida

Jo jag har tänkt på det men just nu har jag händerna fulla med att bara ha en länk på Bröllopstorget. Blocket blir sedan när jag har vanan inne och så.
ni kan kolla på min hemsida här,den är väldigt ny..bara nån månad gammal och jag har ändå fått MASSOR med problem. Kunder som tror att klänningarna är gjorda i fula tunna tyger osv. har tom blivit mordhotad per mail och anmäld massor med ggr på Bröllopstorget utan att egentligen ha någon grund.
www.serenitybrud.dinstudio.se
istället för att hålla fabriken "gömd" så har jag tagit fram den och låtit den bli en del utav mitt företag uttåt. Känns som om det saknas nu för tiden,att se vad saker och tinge kommer ifrån och vilka som arbetar bakom det.

kom gärna med kritik och kommentarer då jag vill bli bättre.

jag sitter och väntar på min f skattesedel än dock.

hur lång tid brukar det ta??
någon som vet?
har väntat i många veckor nu

tack för all hjälp btw :-D

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 39

2007-10-29, kl 21:49

username

Paula

Inlägg: 31

Magnus Olsson: Kolla även med SCA
http://www.sca.com/sv/Produkter/Forpackningslosningar/Produkterbjudanden/#Transportförpackningar

Dem har full koll på vad dem gör vad gäller förpackningar i alla former och sammanhang.

Ska förpackningen vara snyggt designad bör du anlita en grafisk designer som kan detta med förpackningsdesign.

Om du letar efter bra, snygga förpackningar, i små upplagor samt är stressad så sitter du oftast i fel läge för ett billigt pris.
 

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
http://www.uddatorp.se/
jo jag verkar alltid sitta i fel läge för bra priser,haha
tack för länken...ska kolla in den

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 4

1 2 3 4