Hoppsan, du tog verkligen det jag skrev som kritik. Det var inte alls min mening.
Men om vi återgår till sakfrågan om när man skall nollställa årets insättningar och uttag i en enskild firma så står jag fast vid mitt svar... Det ska göras som ett första verifikat på det nya året. Det går bland annat att läsa i Lundéns bok "bokföring - en praktisk handbok med konteringsexempel" sid 104. Egentligen har det ju ingen betydelse när man gör omföringen... I BFN R 11 finns ingen precis tidpunkt angiven.
Jag tycker, liksom du, att en diskussion om praktik kontra teori inte hör hemma på tråden. Men inte att förglömma, det var du som tog upp det först! Det jag ville ha sagt är att du får det att låta som att alla som inte lägger upp sin bokföring på samma sätt som dig gör fel. Vilket i skattekontofallet, inte var fallet.
Alla har vi olika rutiner för vårt arbete, för mig tar det inte längre tid med en extra omföring, det sitter i ryggmärgen. Dessutom finns det faktiskt en del fördelar med det.
Nu tycker jag att denna pajkastning ska anses avslutad. Tycker du är jätte duktig och har aldrig sagt något annat!