Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Övrigt

Annonssajtbyggare sökes

Inlägg 11 av 14

2007-10-16, kl 14:18

username

Medlem
#51988

Inlägg: 27

Kristoffer Hedblom: Fredrik, jag tycker du är ute lite på fel spår nu.

Jag har skickat PM till dig 2 gånger nu som blivit ignorerade pga att jag kodar php?

Att du skriver "Haha, jag vill ha kvalite på mina saker" gör inte saken bättre.

Om du hade någon koll över huvud taget skulle du vara medveten om att ASP är betydligt enklare att programmera samt 100 gånger mer "krashvänligt" än php, samt att asp kostar precis som Brendan säger.

asp.net däremot är bättre än php vad jag hört, men även ett helt nytt språk, inte många som kan och kostar skjortan. fast du kanske har många skjortor? Tror inte någon bygger upp efter dina orimliga krav för 18 000:-

Hur som helst, lycka till med dina planer.

Med vänliga hälsningar
"En som programmerar crap"
Jag har mina önskemål och det skall följas, passar det inte så vänd till en annan.


Daniel Belovarsky:
Kristoffer Hedblom: Fredrik, jag tycker du är ute lite på fel spår nu.

Jag har skickat PM till dig 2 gånger nu som blivit ignorerade pga att jag kodar php?

Att du skriver "Haha, jag vill ha kvalite på mina saker" gör inte saken bättre.

Om du hade någon koll över huvud taget skulle du vara medveten om att ASP är betydligt enklare att programmera samt 100 gånger mer "krashvänligt" än php, samt att asp kostar precis som Brendan säger.

asp.net däremot är bättre än php vad jag hört, men även ett helt nytt språk, inte många som kan och kostar skjortan. fast du kanske har många skjortor? Tror inte någon bygger upp efter dina orimliga krav för 18 000:-

Hur som helst, lycka till med dina planer.

Med vänliga hälsningar
"En som programmerar crap"
Bra sagt!
118.000 SEK ska det vara minst.
Ett indiskt företag erbjods sig att koda ett liknande projekt för $14K. Skratta bäst den som skrattar sist.

Lycka till!
Du bara snakar skit, du är bara sur för att du inte kunde sälja ditt skitsnack för en till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 14

2007-10-16, kl 16:19

username

Kenneth
Eriksson

Inlägg: 9

Men hallå,
Det ska väl inte vara någon sorts smutskastning här på detta forum??

Sånt här tycker jag ni ska hålla "privat"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 14

2007-10-17, kl 08:56

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Vill köparen ha en viss teknik så ska han få det, såklart, i det här fallet ASP.NET (som är milsvida bättre än PHP, sorry linuxanhängare men sådan är verkligheten). Antar att hans webbhotell klarar av det dessutom och han vill kanske inte byta?
 
Dock håller jag med de andra om kostnaden. Det är inte lite tid man investerar i ett sådant här prjekt. Låt säga att man lägger ner 250 timmar (och det är lågt räknat/uppskattat), sen kan ni ju själva räkna på kostnaden för en timpenning på drygt 200:-, vilket är lmycket ågt. Jag är programmerare med en vanlig anställning där jag tjänar den summan, så varför gå under det när det handlar om ett jobb på fritiden? Inversteringen i utbildning och fortbildning under många år är värd mer än så, helt enkelt. Och en hemmapulare med begränsade kunskaper om systemutveckling är oftast inget bra/lätt val.

Till det tillkommer arbetsgivaravgifter, försäkringar, moms o.s.v. Vill konsulten kunna leva på sitt arbete kan det inte kosta 2495:-, SÅVIDA INTE man säljer en massa sådana, vilket ju inträffar och är en annan typ av affärsidé. Bulk vs. anpassat helt enkelt.

18000:- ger max 40-50h, och med tanke på att sajten i dagsläget är helt tom och säljaren inte kan något själv, så ska det väl ingå kravspec, design, logik, tester, ändringar, dokumentation o.s.v. och detta för både databas och sajt. Svårt projekt att ro hem. alternativet partnerskap med lika del av vinsten är väl det enda som kan locka någon att sätta sig med det här ;-)

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 14

2007-10-18, kl 15:06

username

Medlem
#51988

Inlägg: 27

Tjänsten är tillsatt nu av en som kan koda i asp.net

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2