Linus K: Ja du har då svar på det mesta Magnus! Hur hinner du med att göra affärer när du sitter här hela dagarna? :)
Kruxet är att jag pluggar samtidigt och csn budgeten ger inte utrymmer för några grafiska desigers...
Bilden är enkel i färgerna, dock finns det med en form av lagerkrans och nån liten orm... Har kollar runt lit epå olika forum och det verkar inte finnas några som helst delade meningar om vilka program som är mest användarvänliga.
Linus Ja du Linus. Det är inte med såna som dig jag normalt gör affärer även om det förekommer.
Obs jag sitter inte här hela dagarna. Skillnaden är nog att vi väljer disponera tid olika. Själv är jag aktiv medlem i över 10 olika forum.
Vilka kunder jag arbetar för eller har arbetat för förtäljer min webbplats likaså vad för uppdrag jag utför, och det är verkliga och betalande uppdrag. Dvs affärer jag gjort eftersom du nu ifrågasätter.
Att jag har svaret på denna fråga är för att jag arbetar bl a med vektoriserade verk, och Jo, det råder delade meningar om vilka program man kan använda eller ska. Det ultimata är dock att uppnå en korrekt vektoriserad bana som är tryckbar samt att den levereras helst i eps-format.
Det låter även om färgerna är enkla som om det är en detaljerad bild vilket kan kräva lite justeringar efter det format du vill trycka i för att inte detaljer ska gå onödigt förlorade.
Men då du inte har särskilt mycket budget kan du göra som de flesta studenter gör. Lär dig använda programmen för att skapa det du behöver. Låna någons dator med program och licens och kör på trial & learn.
Med vänliga hälsningar
Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se