Inlägg 1 av 2
2006-11-10, kl 20:43
Underhållsavtal
Hej!
Vi erbjuder ett support- och underhålls-avtal till programvaran som vi
säljer. Det kostar 20% av licenskostnaden per år och innebär att man
får prioriterad support på produkten samt att man får alla
minor-releaser av programvaran "gratis" och major-releaser för halva
priset.
Hittills har vi bara angett "12 månaders underhålls- och support"
på offert och faktura samt bifogat en text som beskriver vad detta
innebär. Vi känner dock att något saknas i det vi skickar till kunden,
kanske ett slags värdebevis för
underhåll och support och hur länge det gäller (när nuvarande
12-månadersperiod går ut). Vi kallar det ju för avtal men har
egentligen inte något underskrivet dokument. Ska man ha det?
Hur gör andra företag med sådant här? Finns det någon vedertagen praxis och vad förväntar sig kunderna egentligen?
Tack på förhand,
Andreas Ekstrand
Remograph
Svara Svara med citat