Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Sälja Film

Inlägg 1 av 2

2006-10-17, kl 19:30

Omid G

Omid G

Sälja Film

Hejsan.
Jag undrar vart jag ska vända mig om jag vill sälja film som mina kunder ska kunna se direkt över nätet(antingen streaming) eller att de kan ladda ner filmen.
Vilka bolag ska man vända sig till? Vet att för varje film man vill sälja så måste man betala royalties osv.
Ska man vända sig direkt till ex. Universal eller?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2007-01-07, kl 22:09

sphinxly

sphinxly

Hejsan Omid,

Om du äger filmen så kan du göra precis som du vill, t.ex. ta betal via SMS eller telefon, eller kreditkort. Annars får du väl gå till den svenska rättighetsinnehavaren eller distributören. Googla!

Strömmingseffekten skapas ju automatiskt för t.ex. windows media eller quicktime-filmer på clientsidan, så det brukar inte vara något konstigt. Tänk på att du behöver rejält med kräm på servern om det är många som vill titta! Jag skulle rekommendera dig att träffa 2-3 webbyråer och skapa lite relationer, och sedan välja en som du har förtroende för och sätta dig några timmar och brainstorma med dem. DÅ vet du säkert hur du kan och vill gå vidare!

Lycka till!
-Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat