Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import av underkläder inom EU

Inlägg 1 av 2

2014-01-06, kl 18:52

Sundquist90

Sundquist90

Inlägg: 1

Import av underkläder inom EU

Hej!
Jag ska starta en e-handel och sälja exklusiva damunderkläder med fokus på storbystade kvinnor. (jag ska ha vanliga storlekar också).
Jag själv har större byst och det är svårt att hitta underkläder som passar mig utan att de blir "tantiga". jag skulle vilja importera inom EU , Polen funderar jag starkt på.
Så jag undrar om någon har någon erfarenhet och tips till mig om detta.
Jag är väldigt oroad att bli lurad av leverantörer eftersom jag inte har någon erfarenhet.
tacksam för svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2014-06-19, kl 19:49

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Jag har absolut ingen egen erfarenhet men jag är lite inne på samma vägar och har googlat en heeel del. Kom över en sida där de skriver om avtal med kinesiska leverantörer. Inte för att ett avtal i sig kommer göra någon större skillnad då det är svårt att stämma någon i Kina härifrån. Hur som helst så är ett avtal ett bra tecken och har en avskräckande effekt så att de tänker en andra gång innan de försöker lura en. Sen är det också bra om du ber de skicka bilder under processen så att du kan se med egna ögon hur det går och då kan du även komma med detaljer om ändringar osv. sen i slutskedet innan man ska betala av resten av summan så ska man antingen personligen eller anställa någon annan som tar sig dit och kontrollerar varorna och som då ska godkänna de om de är det man vill ha. Ja juste ja, det här avtalet ska se till att vara skriftligt och skickas per post och det ska vara någon sort av firmatecknare så att det blir giltigt

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat