Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Teknik

Webshop. Kostnad?

Inlägg 1 av 14

2008-01-15, kl 14:51

and

and

Inlägg: 155

Webshop. Kostnad?

Vill ha kostnadsförslag på vad en enklare webshop skulle tänkas kosta ink. Webhotell. Vet att bland andra Daniel Belovarsky jobbar med detta. Jag kommer inte köpa något av förslagen fören om några månader, men vill vara ute tidigt och den som ger en bra offert har goda chanser att få uppdraget i framtiden. Helst skall shoppen vara så enkelt uppbyggd att jag själv kan uppdatera produkter och göra vissa ändringar. Jag har lite erfarenhet från enklare HTML-kodning, så jag är inte helt borta på hemsidor m.m, men detta är lite för avancerat för att göras utav mig själv. Så, kostnadsförslag?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 14

2008-01-15, kl 17:38

RoggaBoy

RoggaBoy

Inlägg: 90

Maila oss på [email protected] så fixar vi ett kostnadsförslag till dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 14

2008-01-15, kl 20:40

Celia

Celia

Inlägg: 24

titta in på www.distansdata.nu . Där köpte jag själv min webshop och jag är jättenöjd.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 14

2008-01-15, kl 22:10

and

and

Inlägg: 155

Celia: Det står att den är "gratis" om man installerar den själv. Gjorde du det eller tror du det är komplicerat som sjutton? Jag har gått på datorkurser, men hur bra som helst är jag inte.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 14

2008-01-15, kl 22:39

Celia

Celia

Inlägg: 24

Ja grundbutiken är gratis. Känner du kanske till den? Den heter OsCommerce. Det finns en annan e-butik som säljer anpassade kringprodukter o installationer till oscommerce. Där kan man ladda ner gratis versionen om du vill testa själv: http://www.shoponnet.nu/oscommerce-oscommerce-svenska-p-89.html

Jag betalade för installationen därför att jag visste inte hur man gjorde med webhotell och jag tror att det är lite att fixa med att anpassa till Sverige med moms och personnr och allt sånt.

Så jag har bara gjort "det roliga" att fixa till själva utseendet på min butik. Om du vet hur man använder Dreamweaver eller liknande program så borde du inte ha några större problem att fixa det själv för det gjorde jag.

Sen finns det också ett svenskt forum för alla som använder sig av butiken: http://www.oscforum.se/ 
där kan du säkert leta dig fram till hur man kan fixa allt själv.

Annars är den internationella sidan www.oscommerce.com

Mvh
Celia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 14

2008-01-16, kl 10:02

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

Hej!

Webbhosting 12 månader + installation av osCommerce = 2000 kr.

Konfiguration, anpassningar ch design = timpris.

Mvh
Websupporten.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 14

2008-01-16, kl 13:40

RoggaBoy

RoggaBoy

Inlägg: 90

Kan matcha Websupporten.com om du mailar oss. Kan lägga in några extra funktioner också. :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 14

2008-01-16, kl 14:01

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Roger Barkeus:


Kan matcha Websupporten.com om du mailar oss. Kan lägga in några extra funktioner också. :-)






Matchar ni 750 GB web space ;-)

Mvh
Websupporten.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 14

2008-01-16, kl 19:12

RoggaBoy

RoggaBoy

Inlägg: 90



Daniel Belovarsky:




Roger Barkeus:


Kan matcha Websupporten.com om du mailar oss. Kan lägga in några extra funktioner också. :-)






Matchar ni 750 GB web space ;-)

Mvh
Websupporten.com






Nej, inte 750GB, men det är inte det viktigaste i första steget utan då är en fungerande butik med upp till 500GB (beroende på paket) och det räcker ett tag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 14

2008-01-17, kl 19:16

and

and

Inlägg: 155

Ojdå, här var det nästan priskrig. Fortsätt kriga bara, det har jag ingenting emot. Och Roger, jag hör av mig via mail snart.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2