Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Teknik

Tips för enskilda firmor

Inlägg 11 av 13

2007-04-13, kl 22:00

username

Medlem
#51109

Inlägg: 24

Daniel Eliasson:
Tänkte dela med mig av 2 tips som underlättat både min vardag och firmans ekonomi.

Tips nr 1: Skype till firman
Att teckna telefonabbonemang på firman kostar en hel del och i början kanske ekonomin är så tajt att det inte finns utrymme för detta.

* Ladda hem Skype - Du hittar det här för gratis nedladdning

* Teckna ett Skype-In-abbonemang, vilket gör att du får ett vanlig telefonnummer som vem som helst kan ringa. Du får själv välja nummer och riktnummer. Det ingår även en röstbrevlåda som tar emot dina samtal när du inte kan svara.

* Ringer du mycket till vanliga telefoner så uppgraderar du ditt abbonemang till Skype-Pro. Du får då ringa gratis inom Sverige till vanliga telefoner och betalar bara öppningsavgift (ca. 40 öre).

Jag har nu använt skype som enda teleabonemang på firman sedan årets början och kan varmt rekommendera det. Ljudkvalitén är ibland nästan bättre än vanlig telefon och är du mycket på resande fot så kan ändå kunderna nå dig på ditt vanliga nummer (om du är uppkopplad förstås).

Dessutom finns det en hel del smarta gratis tilläggs-funktioner som exemeplvis Call-center växel (..."tryck 1 för support, 2 för fakturafrågor"... osv) mm. Testa gratis och se själv.


 Helt underbara tips! Jag har varit i kontakt med Telenor och TeliaSonera, deras priser är ingen glad läsning för en småföretegare direkt...


Linus
www.viribus.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 13

2007-04-13, kl 23:20

username

Medlem
#42766

Inlägg: 32

Linus Karlsson: Helt underbara tips! Jag har varit i kontakt med Telenor och TeliaSonera, deras priser är ingen glad läsning för en småföretegare direkt...


Linus
www.viribus.se Nej precis, att teckna ett vanligt teleabonnemang på firman var helt uteslutet för min egen del i början. Jag kollade även runt en hel del på IP-telefoni men ingenting kom prismässigt i jämförelse med Skype.

Genom Skype betalar jag 450 SEK per år för ett eget telefonnummer med telesvar och diverse tillbehör (Skype in). Det går visst även att teckna abonnemang på 3 månader för 150 pix om man inte vill binda upp sig.

Jag är numera helt såld på Skype och kan varmt rekommendera det till andra nyföretagare som inte inte vill binda upp sig på dyra teleabonnemang.



Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 13

2007-04-14, kl 11:54

username

Robin
Dubitzkij

Inlägg: 125

Bara en parentes, jag avslutade mitt hemabonnemang till förmån för Telia.



Precis lika värt kan jag lova!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2