Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 41 av 285

2005-02-21, kl 20:54

Marek

Marek

Inlägg: 7

Är på väg att starta E-butik med kläder, har fixat det mesta,men har också fastnat.
Problemet gäller leveransen(skicka varan till kunden).

På vilket är det bästa sättet att göra detta på ?, har besökt posten.se, har gått igenom alla deras erbjudanden , men jag vill ha råd från alla erfarna av E-butik ägarna också.

Hur ska jag leverera varan till kunden?
Ska kunden betala frakten?, (jag skulle gärna vilja att kunden skulle slippa betala frakten ( en större del i allafall).

Tacksam för alla tips
Mvh Nick

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 42 av 285

2005-02-22, kl 19:41

username

Krister
Larsson

Inlägg: 1

hej undrar om man kan vara fast anställd och samtidigt ha ett handelsbolag.är det FA skatt man har då .

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 43 av 285

2005-02-23, kl 12:37

username

Adam
Madsen

Inlägg: 8

kopperativt företagande underbart

har ganska nyligen startat en Ek. För tillsammans med 2 Lidköpingsfotografer och de kontakter vi 3 har tillsammans har är oslagbart.

Ville bara slå ett slag för denna företagsform

mvh: Adam
www.teamfoto.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 44 av 285

2005-02-28, kl 22:56

mellow

mellow

Inlägg: 25

Har precis startat en enskild firma och funderar på om jag ska investera i SPCS Skatt Företag (http://www.spcs.se/butik/prod.asp?dummy=&sida=frame_left_ny&sku=SSW) eller SPCS Administration 200 (http://www.spcs.se/butik/prod.asp?dummy=&sida=frame_left_ny&sku=ADM02).

Vad jag förstår så klarar SPCS Skatt Företag av lite mer, men det jag egentligen är intresserad av är att bokföra utgifter och inkomster och helst ha så lite som möjligt att göra när det är dags för deklaration. Behöver jag lägga några extra hundralappar på att skaffa SPCS Skatt Företag eller ska jag investera i SPCS Administration 200 eller bägge två? Jag antar att jag skulle klara mig på SPCS Administration 200 men tänkte be om råd på detta utmärka forum först! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 45 av 285

2005-03-02, kl 20:21

Jessie67

Jessie67

Inlägg: 4

Jag söker investerare till mitt blivande företag, vill komma igång så fort som möjligt men saknar kapital för att det ska gå i lås. Är du / ni sugna att satsa hos mig så hör av er.
Jessica

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 46 av 285

2005-03-03, kl 14:00

username

Christer
Nilsson

Inlägg: 17

Söker en person/företag som kan marknadsföra en ny köp- och säljsida på nätet. Allt är färdigutvecklat men behöver nu nå ut till kunderna.

Skriv här eller maila mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 47 av 285

2005-03-07, kl 10:46

username

Lars
Karlsson

Inlägg: 43

Jag har erfarenhet av marknadsföring och försäljning beroende på branch.
Kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 48 av 285

2005-03-08, kl 14:55

facebimbo

facebimbo

Inlägg: 4

Håller på ett öppna en underkläds butik, men vill även ha
lite intim produkter, typ massageoljer.m.m
söker grossiter? tips?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 49 av 285

2005-03-08, kl 16:13

ELLSEE

ELLSEE

Inlägg: 28

Mejlade en exportör i kina angående priserna för tennisracketar? Den dyraste, och kanske då bästa racketen, kostade $16,5 (ungefär 115 kronor). I Sverige kostar ett elitrack över 2000 kr.
Vad är det då som säger att man inte ska öppna eget?
Plus frakt och sådant förstår jag, men man kommer väl inte hamna i minus?

//Ivan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 50 av 285

2005-03-10, kl 00:15

dahlin

dahlin

Inlägg: 16

Jag och en vän är mitt i uppstartsperioden av vårt (förhoppningsvis) framgångsrika företag. Som alltid är budgeten för profilering mm väldigt begränsad, men trots det vill vi inte tumma på professionalismen. Vi söker en grafisk formgivare med innovativa lösningar och idéer. Vår intention är att redan nu finna någon som vi kan inleda ett långt samarbete med. Detta eftersom vi kommer behöva en hel del hjälp inom det här området om allt går som vi vill. Är det någon som har några tips, eller som kanske till och med vill föreslå sig själv? =)

Med vänliga hälsningar
Marie-Louise

Inläggets betyg
Svara Svara med citat