Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Starta webshop

Inlägg 11 av 16

2008-03-30, kl 03:24

username

Kent

Inlägg: 204

Celia: Jag erbjuder inga tjänster på detta området då jag vare sej har
intresse eller utbildning för det. Jag uttrycker bara min personliga
åsikt och erfarenhet i fallet, vilket också är meningen med denna
sidan. De webbhotell som erbjuder en färdig lösning är bra på sitt
sätt. Det som är det negativa med dom är att lösningen inte är DIN. Den
dagen du har växt ur deras system eller det inte passar dej längre av
någon orsak står du på ruta noll igen och måste börja bygga ny butik en
gång till. Fördelen är dock att man , oftast, får en bra support och
att det är lätt att komma igång om man väljer de färdiga
butikslösningarna. Men det är inte mycket svårare med Open Source
lösningarna heller och då kan man bygga som man vill. Har man inte
kunskapen själv får man anlita någon. Men som jag skrev tidigare:
Bestäm dej för EN lösning redan nu. Det kostar både tid och pengar att
hoppa runt mellan olika lösningar.

Själv fastnade jag för CubeCart då den är ganska lätt att komma igång
med. Jag försökte med ZenCart men den gick inte att installera på mitt
webbhotell (One.com). Jag testade öven OsCommerse vilken är bra i sej
men den är ganska jobbig att bygga om. I alla fall för en amatör som
jag. Jag testade även en köpt butik som jag dock inte blev nöjd med
utan den får vila i bokhyllan.

Men detta är mina personliga erfarenheter och åsikter. Det finns säkert
andra som har andra erfarenheter och andra åsikter, vilket jag tycker
är bra och respekterar detta. jag lär mej också en del här på forumet
via dessa diskussioner.

Läs gärna igenom Jonas J:s inägg här strax ovanför. Han har många bra synpunkter och tips

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 16

2008-03-30, kl 03:58

Celia

Celia

Inlägg: 24

Hej Kent!

Det är många på det här forumet som verkar erbjuda just såndana tjänster med e-butik och det var det jag trodde du gjorde för jag tyckte iaf att du verkade kunna en hel del området!
Min butik är just byggt på en OsCommerce så jag äger butiken själv. Inga månadskostnader utan en engångsavgift och jag äger butiken själv så jag håller absolut med om det. Det var det första jag bestämde mig för när jag skulle välja butikslösning. Så lite månadsavgifter är det bästa och framförallt att man just kan flytta butiken nån annanstans om man skulle vilja det är jätteviktigt. Jag tittade också runt väldigt mycket i forum osv innan jag bestämde mig. Men jag har bara testat OsCommerce men jag kunde verkligen ingenting om sånt så därför var det väldigt bra med Distansdata. Jag är som sagt väldigt nöjd med det för jag har fått mycket vägledning men är det ändå jag som har gjort allting så man lär sig hela tiden.

Jonas J tipsade just om bla Distansdata han också. Men en sak undrar jag: Det finns väl ingen sida som heter starta-ebutik.se? Ni menar väl e-butik.se eller?

Mvh
Celia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 16

2008-03-30, kl 07:54

username

Kent

Inlägg: 204

Om du läser Jonas inlägg finns det en butik som heter startabutik.com och en som heter e-butik.se. Det är kanske en blandning av dessa 2? Jag är inte så hemma på det området eftersom jag ville ha en butik som dels är lättmanövrerad och lätt att designa lite som man vill. Dessutom vill jag ha möjligheten att flytta den om det behövs eller göra en kopia för en annan butik. Det är dessutom en engångskostnad om man låter någon göra shoppen i exempelvis OsCommerse.  Därför valde jag bort de lösningar som finns med färdiga butiker hos webbhotellen.
Jag har lekt lite både med OsCommerse och CubeCart. OsCommerse har betydligt fler möjligheter med färdiga plugins och färdiga script. Men jag tyckte den inte riktigt passade mej och när jag provade CubeCart fastnade jag för den. Jag säjer inte att den ena är bättre än den andra. Jag valde det som pasar mej bäst. Jag vet att OsCommerse har fått en otroligt bra kritk, välförtjänt måste jag säja, men den passade inte mej och mitt kunnande.
Lycka till med dina affärer!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 16

2008-03-31, kl 11:53

Jonas

Jonas

Inlägg: 29

Jag ska förtydliga en sak, då det kanske inte framgick så tydligt.
Jag är en av de som driver starta-ebutik.se, och vi har inget samröre med ex startabutik.com eller e-butik.se.

Av denna anledning försöker jag inte ge några direkta råd i frågan om vilken leverantör hon ska välja, utan ge mer generella råd om vad hon ska tänka på för att hitta en lösning som passar henne och hennes behov.
Ber om ursäkt om något ovan kan tolkas som egenreklam.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 16

2008-06-03, kl 20:16

denno

denno

Inlägg: 20

Jag skulle säga att det bästa är att köpa en färdig lösning som passar just dig. Då får du också möjlighet till en design som inte redan används av 10000 andra som samtliga färdiga templates gör.

Jag själv anlitade Marcin för min butik.
hmarcinnowak.se/ebutik/
Inte gratis. Men gud vad smidig att jobba med!

Mvh Chilihouse.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 16

2008-06-03, kl 20:50

Exagon

Exagon

Inlägg: 57

Hej! Har tittat lite på coxco.se Här kan man få en sida från
695kr (fast pris).  Går även att hyra om man vill det. Tittade lite på referensbutiker på deras sida och tycker dom sidorna är helt ok coxco.se/referenser.html

Vill önska dig lycka till med din nya butik!!

Mvh
Andersson/Exagon

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2