Inlägg 3 av
16
2006-09-23, kl 08:51
paulsson
Moderator
Vi på startaeget.se varnade våra medlemmar förcirka 1,5 år sedan, se denna länk:
http://www.startaeget.se/index.taf?_page=object&object_auid=206&EnsureNoCache=3598
Men tydligen så fortsätter dom med samma oseriösa försäljningstaktik.
Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se
Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
16
2006-09-23, kl 08:52
paulsson
Moderator
Vi på startaeget.se varnade våra medlemmar förcirka 1,5 år sedan, se denna länk. Men tydligen så fortsätter dom med samma oseriösa försäljningstaktik.
Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se
Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
16
2006-10-06, kl 16:55
Trill in Sverige
Jobbade där ett kort tag innan jag fann metoderna ohållbara. Jag själv kunde inte alls erbjuda samma resultat som de andra säljarna eftersom jag bad mina kunder att NOGA läsa allt finstilt och föklarade EXTRA noga hur det låg till med uppsägningen etc. Visst kan jag ju tycka ibland att man som företagare bör läsa igenom allt man skriver på men jag vet ju också hur lätt det är att missa något. Jag var sammanlagt på Yreg.se i 3 månader, jag försökte att sälja med samvete och moral men det var ju inte vidare uppskattat.
Nu har väl åren gått och jag bör väl inte behöva vara orolig för reprisalier för detta inlägg, men ett gått råd till er som funderar på deras tjänster. Var NOGA emd att läsa avtalet och ställ in något larm så ni vet de dagar ni ska säga upp avtalet. Helst tycker jag ni ska hålla er borta.
Bengt Ove Svensson\r\[email protected]\r\n0761-855497
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 8 av
16
2006-10-06, kl 20:59
Trill in Sverige
De har en omoralisk försäljnings taktik. I mitt exempel så ville de att jag skulle sälja en webb-lösning till en gammal dam på ca 70 år som var i antågande att sälja verksamheten. Jag vägrade då det avtalet löpt på ett år. Om hon dessutom inte läste det finstilta, vilket ledarna inte ville att man skulle belysa, så förlängs avtalet automatiskt 1 år om det inte skriftligen med rekomenderat brev sades upp 3 månader innan avtalets slut.
Allt är helt ok om de hade valt en mindre aggressiv försäljningsmetod. Kunderna fick absolut ingen betänketid och vi skolades till att begära avtalet faxat in till oss snabbt efter underskrift. Bara fax, inget annat och snabbt så att ingen hann läsa allt. Oftast skulle vi ringa direkt efter faxandet för att "se om det kom fram" samtidigt skulle vi då puscha på så att de förstod hur bråttom det var.........kommer inte ihåg procenten men det var majoriteten av kunderna som glömde att säga upp sitt avtal, eller inte upfattat på vilket sätt man skulle säga upp det.
Inte alltid så lätt när någon flåsar en i örat och frågar när det kommer...
Bengt Ove Svensson\r\[email protected]\r\n0761-855497
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 9 av
16
2006-10-06, kl 21:23
Daniel
Johansson
Lite info från IDG..
Ökänt företag fortsätter med skumma säljmetoder
Ökänd webbyrå lockar med gratis sajt