Inlägg 1 av 18
2007-07-03, kl 15:40
Enskild firma/anställning
Hej.
Jag har lyckats med att göra mig lite oumbärlig på ett företag som jag har haft praktik på under en utbildning jag gått och har nu sommarjobbat för dem.
Min handledare vill nu ha möjlighet att ha hjälp av mig några timmar i veckan eller så.
Men jag kommer vara på ett annat jobb under hösten på en annan ort.
Det jag behöver för att lösa jobbet är så som det ser ut nu enbart tillgån till dator och internet. Vet inte riktigt hur tillgången på det är där jag skall vara så får kanske införskaffa en bärbar dator och trådlöst bredband.
Jag kommer att jobba under min lediga tid dvs kvällar och helger när jag hinner.
Så nu funderar vi lite på hur vi skall lösa detta smidigast för båda parter.
Att jag skulle start en enskild firma och gå som konsult tyckte vi spontant var det smidigaste. Men det finns tydligen risk att jag kommer räknas som anställd då jag bara kommer jobba mot ett företag, eller går det att komma ifrån det efter som jag redan har en anställning och om jag själv står för utrustning och jobbar på valfri tid?
Alternativet blir ju då någon form av anstälning. Men då måste väll företaget stå för utrustningen osv?
Har letat lite på internet men inte riktigt hittat något som blir bra på min situation.
Är jätte tacksam för tips och hjälp. Om något är oklart eller ni inte vill skriva här nås jag på [email protected]
Mvh
Marcus
Svara Svara med citat