Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Skolarbete hjälp...

Inlägg 11 av 22

2008-01-31, kl 22:39

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Mikael Lundgren: Det är också kreativt att köpa ett utbildningsbevis från en läkarutbildning i något exotiskt land, konvertera det till en brittisk examen, för att sedan kunna få ut en svensk legitimation som läkare.
Vill du bli patient hos mig då, Per?

Johan, om du är kvar på forumet; läs kursen och lär dig svara på egen hand, så ska du se hur mkt bättre det kommer att kännas att få ut det där kursbeviset.
Lycka till!

Mikael Det där var å andra sidan inte det skönaste svaret på länge.
Hatten på igen, Mikael!

Slappna av en smula, lite Ferdinand o  kork-ek kanske?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 22

2008-02-01, kl 01:05

username

Leif
Ek

Inlägg: 17

Att slösa tid på att lära sig saker utantill,tar tid från kreativt arbete och minskar fritiden,som företagare löser man problem
hela tiden,ju snabbare ju bättre.
På så vis får man nåt uträttat och kan tjäna pengar.
Johan fick svar på sin fråga och har lärt sig svaret,det måste
väl vara det som är meningen med skolan,inte att kunna
katekesen utantill.
Precis som Per kallar jag det inte fusk utan tycker det är
ett bra sätt att lära sig saker genom att ställa frågor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 22

2008-02-01, kl 01:30

username

Kent

Inlägg: 204

Jag håller helt och hållet med både Per och Leif. Det är lite fusk men samtidigt visar Johan något som inte lärs ut i skolan idag: kreativitet, initiativtagande och entreprenörsanda. Den ska man ta till vara och inte trycka ner i skorna.
Det är inte heller alltid lätt att förstå när lärarna förklarar. Vet det själv sen jag gick i skolan. En elev i min klass fattade inte vad läraren menade (detta gällde merparten av oss). Då fick eleven frågan: fattar du inte 1+1 och 2+2? Det fattade han men inte sammanhanget. Vilket gällde de flesta i klassen. Jag gick till en annan lärare som beskrev det hela på ett annat sätt och fattade med en gång. Nu har Johan gjort det samma och jag hoppas att han har fattat det hela.
Sen i det verkliga livet gör man inte allt själv utan en del jobb lejer man bort eller så har man anställda som sköter detta. Jag tror det gäller det flesta av oss. Jag lämnar bort min bokföring m.m. då jag kan en del om det men inte allt. Meningen är inte att Johan ska bli expert utan ha ett hum om vad det hela handlar om.
Johan: Lycka till både med din tenta och ditt företagande!
Kent

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 22

2008-02-02, kl 10:33

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Vilka patetiska små människor när är som hackar på killen som BER om hjälp.
Mikael "jag är tuff för att jag har en domän", Sven "jag kan allt utantill" och Rickard "När jag inte kan argumentera längre så tar jag till absurda exempel". Ni borde skämmas.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 22

2008-02-02, kl 13:44

and

and

Inlägg: 155

Linus K: Om du nu skall hoppa på vad jag skriver kan du börja med att lära dig stava mitt namn rätt. Jag menar inte att på något vis hoppa på eller hacka på någon, men när man studerar skall man lära sig saker. Under en hemtenta (som detta enligt uppgift var) vill inte jag hjälpa till. Det är ungefär som att jag skulle smsa svaren till någon under en vanlig tenta. Betygen skall grundas på kunskaper, inte ett kreativt sätt att lösa problem. Det var snyggt gjort, men jag vill inte vara en del av det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 22

2008-02-03, kl 11:20

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Nu var det iofs inte stavningen av ditt namn som var det meest relevanta, utan att du måste ta till absurda exempel för att vinna en disskussion. Men jag är inte överraskad över att du ignorerar de frågor som bli för svåra för dig.
 
Märkligt hur du kan resonera att det är ok att fråga i skarpt läge, men inte under en utbildning. I Min värld är det ALLTID ok att fråga.
 
 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 22

2008-02-03, kl 13:19

and

and

Inlägg: 155

Linus K: Visst är det okej att fråga under utbildning, men inte under en tenta. Och enligt min information var så fallet. Jag använde endast en mening åt att tala om att det hör till allmän artighet att stava väl. Och det gäller inte enbart namn. Resten av meddelandet användes åt att förklara mina åsikter. På den tiden jag studerade ekonomi fick jag minsann inte förmånen att fråga på internet så fort jag inte kunde under en tenta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 22

2008-02-03, kl 18:18

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Jag föreslår att denna tråd avslutas nu. En del tycker att det är okey att fuska med tentor, andra tycker att det är fel. Nu vet vi det! Bättre att ägna tiden åt att diskutera företagsfrågor...

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 22

2008-02-04, kl 18:11

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Handlar inte om fuskets vara eller icke, utan att man hycklar och trycker ner folk.

Alla som haft en hemtenta har alldeles säkert disskuterat frågorna med kompisarna. Den här snubben har ont om kompisar och vänder sig hit ist. I princip ingen skillnad.

Men du har rätt Mikael, jag lämnar tråden nu.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 22

2008-02-04, kl 18:59

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Ja me!
Tycker några här ska sätta sig ned och fundera lite över sin attityd, sin avundsjuka över dagens teknik kontra räknestickan de själva fick använda....

All as well and the rest is silence - Shakespeare

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3