Citat:
Ursprungligen postat av: roxxie
vad är det för sida?
Skicka ett PM så får du namnet på webbplatsen.
Citat:
och. vad ligger utgifterna på? gärna spec på vad utgifterna ligger på samt moms/skatter osv.
Det är bara en utgift och det är för server, 2.000-3.000:-/månaden. Självklart tittar man över detta alternativ och försöker att hitta andra lösningar för nu är webbplatsen väldigt ostadig på dygnets alla timmar.
Citat:
Är dom 80-100.000kr Efter moms?
Ja, momsen är betald.
Citat:
Dom vill väl antagligen ha en Iaf hyffsad lön. så säg att 60.000kr/mån går ju direkt till dom anställda.
Lön är enligt ök. Jag behöver inte ta ut någon lön då jag har andra inkomstvägar.
Citat:
men antagligen inte mer än 50.000kr om man räknar på lokalhyra. inventarier datorer etc etc internet tele osv.
Kontor har jag hittat, tre platser för 3.000:-/månaden det är inkluderat skrivare, konferensrum, lunchrum och bredband.
Citat:
Med en sån budgett tar de ju i runda slängar 15 år innan man ens har fått tillbaka sin investering.
Man har kvar 75.000-95.000 exkl. moms efter varje månad. Låt oss då säga att 30.000:- går till avbetalning på lån varje månad och resten till lön för utvecklare.
Det räcker att man lägger ner en arbetsvecka, 07.00-16.00 och programmerar in de funktioner som behövs, då stiger omsättningen direkt.
Första året kanske man betalar 50.000:-/månaden till personen som investerat och sedan när omsättningen har stigit då betalar man kanske 70.000-80.000:-/månaden. Blir mellan 600.000-840.000 till 960.000:-/år. Lånet är betalt på 5-7 år, snabbare också.
Självklart kommer jag att i första hand se till att pengar finns att betala av lånet med och dessa pengar finns. Inkomsterna för webbplatsen sjunker ju inte om inte rör webbplatsen och sen programmera in två nya funktioner och vipps så drar webbplatsen in mer pengar.
Kan inte gå in med ett öre i detta projekt förutom att jag kan ordna lokal och investeraren får 30% i 10 år av det AB som jag tänker registrera.
Djurgården Hockey