Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Jag behöver hjälp med en grej!

Inlägg 1 av 11

2005-12-15, kl 00:49

username

Hassan
Awled

Inlägg: 44

Jag behöver hjälp med en grej!

Vart/vem ska man vända sig till för att öppna en egen tv-kanal och hur mycket kan det kosta?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2005-12-15, kl 12:15

Belnick

Belnick

Inlägg: 18

vadå, din egen kanal där du styr och ställer hur du vill ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2005-12-15, kl 21:32

username

Hassan
Awled

Inlägg: 44

hej,
det är precis det jag menar,min egen kanal där jag kan styra och ställa.En kanal som kommer att fungera som kanal5,tv3,canal plus och alla andra svenska tv-kanalerna.Vem vänder man sig till då för att få hjälp och hur mycket kan det kosta?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2005-12-17, kl 21:11

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Det kommer kosta riktigt mycket att ha en tv-kanal.
Räkna lmed 100 miljoner för att komma igång. Sen måste du hyra in dig på en satelitsändare - sånt är inte billigt.
Tänk all personal som krävs för en professionell tv-kanal. 10 - 20 st kanske. Vad ska du visa för program på kanalen? Egenproducerade eller inhyrda? Sånt kostar också pengar.
Tv-kameror och annan elektronik? Hur ska du göra med det?
Men kanske 100 miljoner för att komma igång och sedan ytterliggare 100 miljoner kr årligen - pengar du aldrig kommer få igen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2005-12-18, kl 02:48

username

Martinx
Depreda

Inlägg: 16

eh ...........du överdriver. Det kostar inte så mycket. Faktumet är ......att du endast behöver betala en fee, vilket inte alls är så mycket. Det som är tidskrävande är alla kontrakt du måste skriva. Utrustning kan man hyra. Det du kan satsa på är satelit TV. Det finns en org...där det finns info... kommer inte ihåg .... den kan man leta.....enkelt..... glöm inte också att visa nakna kvinnor,,, så kommer du att få många tittare från en dag till annan ............

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2005-12-18, kl 11:28

username

Thomas
Bergman

Inlägg: 23

Vad vet du egentligten? Att ha en professionell tv-kanal, vilket han eftersöker kostar otroligt mycket.
Ta bara TV4, det kostar många, många miljarder årligen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2005-12-21, kl 14:42

Belnick

Belnick

Inlägg: 18

finns ju skitmånga små kanaler världen runt och de kan ju inte kost så mycket, låter orimligt dyrt

finns många program från usa som man saknar här i sverige, skulle lätt betala en kanal som kunde visa tex stargate atlantis och sg-1 någon dag efter USA/canada visat

men tror nog du behöver en/flera partner/s för att dela kostnaderna ändå

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2005-12-23, kl 01:59

Admir

Admir

Inlägg: 59

Det är fel att det kostar flera miljoner att starta en egen TV- kanal. Absolut inte 100 miljoner. Kolla bara på öppna kanalen, den kostar inte ens i närheten av det. Sedan kan man alltid sända via satelit och det är det du kommer få göra. Proffsiga kanaler kostar mångmiljon belopp, men då snackar vi inte om 100 miljoner utan kanske det tiodubbla i början. Att starta en proffsig kanal kan du drömma om även om du har en stenrik farsa. Det tar en hel del tid och kontakter att få igång. Men en satelit kanal kanske kanske du kan få igång, men det kommer också ta tid. Du får taoch forska på det. Men hur som helst kommer du inte kunna göra någon vinst.

Admir B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2005-12-29, kl 05:57

username

Hassan
Awled

Inlägg: 44

okej,jag tror nog att ni har missuppfatta vad jag menade!
Jag vill starta en enkel tv-kanal där människor får chansen att se tv-serier och filmer dygnet runt.Jag vet inte vad ni menar med "proffsig"-kanal, jag vill starta en kanal som kommer att se ut som tv3,kanal 5.Jag tror verkligen INTE att det kostar miljader kronor att starta en tv-kanal men vi får väl se,jag söker nämligen fortfarandet info.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2005-12-29, kl 06:02

username

Hassan
Awled

Inlägg: 44

admir_B- du skrev att jag inte kommer att göra någon vinst på det,hur vet du det?Om man inte gör någon vinst genom tv-kanaler, varför finns det så många tv-kanaler i världen?Är det för att människor gillar att jobba på tv-stationer utan att tjäna något,tror du?Eller tror du att människor gillar att betala ut "Miljader" för att sen inte tjäna något på det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2