Inlägg 1 av
12
2006-02-21, kl 17:00
Turbo123
Gratis fakturamall?
Hej!
Jag har precis startat en enskild firma och ska nu skicka min första faktura.
Problemet är att jag snabbt behöver tillverka en snygg faktura. Någon som vet en guide till hur man gör sin egen faktura, alternativt en färdig gratis fakturamall?
Johan Kraner Åsedahl
Webbdesigner
www.kraner.se
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
12
2006-08-16, kl 16:07
Medlem
Denna kanske kan funka:
bafe.se/faktura
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 7 av
12
2015-03-09, kl 19:51
henkej
Du kan skapa och ladda ner som PDF på offertmall.se/gratis-fakturamall
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 8 av
12
2016-02-11, kl 21:30
Fredrikk
Hej
Jag har börjat använda Bokio för att skicka ut fakturor. Logga in och skapa fakturor i en enkel fakturamall direkt på webben. Riktigt smidigt faktiskt och med egen logotyp, och helt gratis. Testa på bokio.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 9 av
12
2016-10-13, kl 11:18
Alexanderr
Hej Turbo123! Om du snabbt bara vill skapa och skicka en snygg faktura, finns en PDF-mall här, där du dessutom kan infoga din egen logotyp: vismaspcs.se/ditt-foretagande/mallar-och-blanketter/faktura-och-rakning
Smidigast blir det såklart att använda dig av någon form av bokföringsprogram som bokför samtidigt som du fakturerar, så slipper du tänka på onödig administration i företaget.
/ Alexander, Visma Spcs
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 10 av
12
2016-10-18, kl 14:17
jenn
För fler som letar fakturamallar att ladda ned finns här två olika, en för Word och en för Excel, som jag kan rekommendera: zervant.com/se/news/gratis-fakturamall-eller-faktureringsprogram/
Det kan också vara en god idé att använda ett faktureringsprogram för att skapa och skicka fakturor :)
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat