Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 91 av 285

2005-08-11, kl 08:54

username

Peter
Niklasson

Inlägg: 19

Hejsan !!

Jag skall köpa in en del elektronikprodukter från en tysk handlare. Hur gör man då med den svenska momsen ? Får man betala tullavgifter när varorna kommer till Sverige ? Hälsningar Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 92 av 285

2005-09-01, kl 08:20

username

Patrik
Boström

Inlägg: 1

Hej!

Är en kille på 22 år som idag har ett fast jobb.
Dock känns detta mer som en "tillfällig" lösning.

Har läst samhäll ekonomisk på gymn. med inriktning media.
Även nu efteråt läst en del och gått 2 kurser i starta eget och driva eget.

Kunskaper finns främst inom ljud teknik.
Sysslat en hel del med radio, ljudteknik osv.
Har även "bättre grundläggande" kunskaper inom media, marknadsföring, design, web, foto osv...

En annan egenskap jag har är att jag är bra att "leda" en grupp människor. Jag ser vilka som är bra på vad, tar deras ideer och effektiviserar dom i samarbete med dom, får dom att se nya vägar, vem gör vad, när, hur, jag fixar verktygen och håller koll på att det blir gjort osv.

Tex startat och drivit ett flertal föreningar, hoppat in i andra och hjälpt dom på benen.
Fungerar mycket bra oavsett bransch.

Är sugen att driva något eget, men kan verkligen inte komma på en ide som skulle fungera i praktiken...

Skulle vilja ha någon att snacka med, bolla ideer osv...
[email protected] kan jag nås på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 93 av 285

2005-09-07, kl 13:33

username

Conny
Bergqvist

Inlägg: 23

Hej!

Jag skapade en tråd igår, men tycks var försvunnen så jag provar väl igen då!

Jag har ett företag som heter Look Sharp Graphic och sammarbetar med med tryckeri både inom offset och digtaltryck. Beroende på vilka upplagor det gäller på trycksaken. Det kan vara bra att ha digitaltryck när det gäller mindre upplagor och även mer "print on demand" betonat. Har du väldigt stora produktioner får vi titta mer åt rulloffset hållet. Behöver du hjälp med artwork, annonser foldrar, broschyrer, loggor mm så hjälper jag även till med den biten
Ombesörjer även påsar, etiketter, katonger o dyl.
Är du intresserad av att få bra priser så kontakta mig
för offerter till din produktion.

Look Sharp Graphic
c/o Conny Bergqvist
e-post: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 94 av 285

2005-09-09, kl 16:07

telefonmaklarna

telefonmaklarna

Inlägg: 23

Vi söker EV. något av ovannämnda i rubriken. Bolaget arbetar med att starta en mobiloperatör på den svenska marknaden. Operatören är redan aktiv med ett mindre antal kunder, c:a 500st. Vi söker nu en investerare som är intresserad av långsiktig avkastning, c:a 12 månader eller partnerskap/delägare.

Vid seriöst intresse, maila på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 95 av 285

2005-09-11, kl 22:17

username

Anette
Palmberg

Inlägg: 8

Hej!

Söker någon som kan hjälpa mig handla specifika saker i usa , självklart mot betalning.

Evelina2004

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 96 av 285

2005-09-22, kl 14:48

username

Jaana
Thunberg

Inlägg: 6

Ska starta upp en webbutik och sälja kläder. Var hittar jag billiga plastförpackningar som jag vill använda när jag ska skicka paket till mina blivande kunder?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 97 av 285

2005-09-29, kl 01:30

sussan

sussan

Inlägg: 54

Vi är ett telemarketing bolag som har funnits i ett par år. Vi har suttit i samma lokaler med vår största kund i cirka ett år. Det kommer att ske ett ägarbyte snart och vi funderar lite på att hitta en ny stor kund. Vi kommer att sitta i samma lokaler och bokar/säljer åt er. Med andra ord blir vi helt enkelt er säljavdelning. Ring om intresse finns så diskuterar vi mer ingående.

MVH
Sussan Hatefi
Jet Sales
08-321619/0733-409300
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 98 av 285

2005-09-29, kl 20:46

username

Thomas
Holm

Inlägg: 17

Hur gör man?
Vad kostar det?
Skall kapitalet i HB:et deklareras så att det inte bränns av?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 99 av 285

2005-10-06, kl 19:49

username

Jan-Erik
Eriksson

Inlägg: 11

Hej jag söker seriösa personer som skulle vilja jobba med ett global nätverksbolag som heter Questnet. Deras produkter är telefoni semesterboende (QVI) o numismatics guldprodukter som mynt o klockor för mer info så maila till mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 100 av 285

2005-10-10, kl 18:56

rivmann

rivmann

Inlägg: 12

hej Jag funderar på att starta en smyckes affär med väskor och sånt .Någon som vet vart jag får tag på billiga fina smycken??väskor?mm tacksam för alla tips mvh Fadi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat