Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Oversattning

Inlägg 1 av 13

2005-11-08, kl 17:08

username

Christina
Vassallo

Oversattning

Hej,

Har planer på att starta upp ett översättningsforetag. Bor i Barcelona för tillfället och vet inte riktigt hur jag borde gå tillväga. Hur bygger man upp en kundkrets? Alla ideer är varmt välkomna. Jag översätter utan problem mellan svenska, engelska och franska.

Mvh
Christina
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 13

2005-11-09, kl 00:26

larsarenander

larsarenander

Jag är ingen översättare och skriver ibland slarvigt däremot är min hustru lettisk översättare och inte en bokstav får vara fel. Oversattning, idéer...
För det första brukar det vara auktoriserade översättare som får uppdrag genom någon byrå, så prova där.

Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 13

2005-11-09, kl 17:52

username

Christina
Vassallo

Anledningen till att det inte fanns prickar över ordet översättning och ingen accent på mitt e i ordet idéer beror på att jag skriver på utländsk dator. Jag kan försäkra dig om att dessa två mycket små misstag inte har någon som hellst koppling till noggranheten i mitt arbete. Tråkig, onödig och inte det minsta hjälpsam kommentar Lars, och här trodde jag att jag fått ett svar som hade kunnat hjälpa mig på traven...En liten kommentar: Om du använder uttrycket "för det första" måste det kopplas med ett "för det andra"...

Christina

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 13

2005-11-10, kl 00:52

larsarenander

larsarenander

Du ser, du får spy din galla över mig och berätta hur bra du är, själv skriver jag som en kråka.
Lycka till
Lars

[email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 13

2005-11-10, kl 01:03

larsarenander

larsarenander

PS Helst kan även stavas hälst och hur kom prickarna till på datorn lite längre ner.
Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 13

2005-11-10, kl 15:51

username

Christina
Vassallo

Det var du som började med tråkigheterna. Det fanns ingen anledning att svara mig på det sättet från början. Detta är verkligen ett meningslöst tjafsande fram och tillbaka och jag förstår inte hur du har så mycket tid över att sitta och lusläsa mina inlägg och sedan svara dag efter dag...hur som hellst så har jag ingen lust att läsa dina inlägg i framtiden, det är bättre om du letar upp någon annan att bråka med. Detta forumet är till för hjälpsamma inlägg och inte spydigheter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 13

2005-11-10, kl 18:32

username

Marcus
Larsson

Jag tycker att Larsa gör dig en tjänst. Kanske är du inte lämpad för översättning om du inte hanterar det svenska språket nog bra?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 13

2005-11-10, kl 20:29

username

Christina
Vassallo

Oj, nu blev det ännu roligare med fler trista kommentarer och nedsättande inlägg...det är tydligt nu att detta forum inte är till för att hjälpa folk utan för att klaga. Och det heter inte "nog bra?" utan "bra nog?"...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 13

2005-11-10, kl 20:57

username

Jani
Lokka

Hellni För det första jag tycker du ska satsa på din ide .. prata med ett etablerat översättningsbyrå kanske jobba åt dem ett tag så att du ser hur det går till. Sedan kan du göra en marknads undersökning finns det många sånna här byråer har du nån som helst konkurans kraft mot det.
Sen för det andra så tycker jag att du inte ska svara på inlägg som du inte tycker är snälla om det nu är fallet att de menar att vara elaka det gör ju att de svara fler gånger.
För det tredje så tror jag inte lars har för avsikt att vara nedsättande elak, man måste ju erkänna att det är lite roligt att någon vill vara översättare och då råkar skriva fel etc.
Men som sagt var lita på dig själv och svara inte på inlägg du inte vill ha fler svar på.

P.s Lars jag tycker du är en bra entrepenör och vill med detta inte påstå att du är elak etc.D.s

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 10 av 13

2005-11-11, kl 03:33

larsarenander

larsarenander

Var glad att det bara var jag som påpekade något. Jag ville visa hur skattemyndigheterna behandlar företagare och då gäller det att ha lusläst vad dom skriver eller inte skriver var kommat sitter eller inte sitter. Jag jagade en bank för ett antal år sedan angående en uppgift som rörde en krona som var fel. Inget fel hävdade banken. Några månader senare kunde man läsa om örestjuven som tjänat milijoner på småslattar. Fortsättn följer
Lars

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2