Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Övrigt

NU FÅR DET VARA NOG!!! yreg ska NER!

Inlägg 11 av 16

2006-10-10, kl 11:29

username

Medlem
#40367

Inlägg: 1

Jag fick ett samtal från ett liknande företag om en webbadress som jag
kunde registrera snabbt, snabbt,  om jag betalade 2.000 kr, killen
hade en annan köpare på gång men ville ge mig chansen istället...

Jag tackade och sa att jag skulle återkomma om 15 min. Sedan gick jag
snabbt in och registrerade namnet över mitt vanliga webbhotell för ca
350 kr :-) Jag motstog lusten att ringa försäljaren och tala om för
honom att jag redan hade bokat in namnet (för det var verkligen bra för
mitt företag) MYCKET billigare - men jag hade god lust. Det kändes
skönt att lura dem istället....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 16

2006-11-06, kl 11:06

username

Carina
L

Inlägg: 51

Comitnet ringde mig idag, Jag frågade från vilket företag han ringde Om det var från Yreg, då sa han Nej jag ringer från ett Göteborgsföretag som heter Comitnet, sen la han på luren...

Han skäms väl för vad han jobbar åt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 16

2006-11-10, kl 10:11

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Comitnet öppnar nu ett säljkontor på Grevturegatan i
Stockholm. Med det nya namnet WEB COUNTY Production (www.wcp.se) ska
man nu öka sin försäljning.

Deras morderbolag Yellow Register On Line AB som driver www.yrkesregistret.se (som även går under namnet www.yr.se) hade en nettoomsättning på nästan 105 miljoner kronor förra året.

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 16

2006-11-10, kl 10:45

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Tråkigt att den här trådens syfte är att tycka illa om företaget och säga usch. Som jag skrev i början av tråden...
Låt oss skrida till verket istället :=)

hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 16

2006-11-10, kl 11:08

Wroblewski

Wroblewski

Inlägg: 22

För att göra ngt konkret:
Nästa gång ngn blir kontaktad av yreg eller Comitnet eller vad  de väljer att kalla sig för, så notera särkilt noga när de nämner ordet gratis eller kostnadsfritt. Kan man tydligt visa att denna fras används i ett vilseledande syfte så föreslår jag att vederbörande kontaktar the man himself, mr Dick Malmlund på Svensk handel. Han har genom åren blivit informerad om yreg och comitnet många gånger. Det gäller att på påvisa hur deras försäljningsupplägg går till. Ett relativt enkelt sätt är att komma i kontakt med ngn före detta anställd. Ju fler konkreta fall som rapporteras destu mer underlag har de för att tillslut kunna göra ngt. hör många av sig ökar sannolikheten att de kriterier som svensk handel har för att svartlistas fylls upp. http://www.svenskhandel.se/Default.asp En början är således att alla som är engagerade i denna tråden(och har drappats av Yreg) skriver ett mail till epostadressen som är publicerad här:  Maila nu inte sönder hans inkorg utan maila bara om det finns ngt konkret att komma med. Det kan t. ex. vara hur ni blev kontaktade av Yreg och vad som sades mm.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 16

2007-02-15, kl 00:12

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Jag har redan redogjort för min inställning, men ingen tycks vara intresserad. då kan ni ha era anmärkningar och problem.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2