Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

NU FÅR DET VARA NOG!!! yreg ska NER!

Inlägg 1 av 16

2006-09-22, kl 14:25

username

Hassan
Hussein

Inlägg: 3

NU FÅR DET VARA NOG!!! yreg ska NER!

Nu får det vara nog! allför många oskylda människor har blivit blåsta av yreg.se! Det som "företag" tjänar pengar på är människors rädsla för att stå helt ensama mot ett helt företag. Men nu behöver du inte vara rädd längre!
Jag har personligen blivit blåst av yreg så jag vet hur det känns, men jag vet också att dom fan inte ska komma undan med det. Jag söker nu människor som också har blivit lurade av yregs äckliga och vidriga metoder!  Tillsammans ska vi få ut detta i media! Jag har pratat med många kända tidningar och dom är alla redo att hjälpa till, det enda som nu saknas är din röst!
Alltför många oskylda människor har fått det gamla " ja du, betalar du inte så får du se vad som händer! "-samtalet, och tyvär så går dom flesta på skitsnacket! Och inte nog med det så har jag fått tips om att yreg nu också sänder ut tiotals anställda ute på nätet för att försöka få dom stackars lurade människorna att se ut som att DOM är felet genom att skriva att yreg är ett "bra" företag och att dom borde ha läst kontraktet innan dom skrev på, på olika forum. Forum som detta! 
 
Mina vänner, det finns hundratals olika metoder att kämpa emot sånt här. I sverige finns det lagar och regler mot oseriösa företag och det är dom lagarna som vi ska ta nytta av. Låt inte din rädsla och okunnighet för hur lätt det är att kämpa emot yregtypen hålla dig nere. Få ut din röst och hjälp oss att bekämpa dessa onda företag som tjänar pengar på att utnyttja oskylda människor!
skriv genast till mig på
[email protected]
Tillsammans ska vi sätta dit dom jävlarna!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 16

2006-09-22, kl 21:00

antonio

antonio

Inlägg: 240

Vad är det exakt de har gjort? Har de bundit folk till avtal gjorda via forum liknande detta?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 16

2006-09-23, kl 08:51

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Vi på startaeget.se varnade våra medlemmar förcirka 1,5 år sedan, se denna länk:
http://www.startaeget.se/index.taf?_page=object&object_auid=206&EnsureNoCache=3598


Men tydligen så fortsätter dom med samma oseriösa försäljningstaktik.

Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 16

2006-09-23, kl 08:52

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319




Vi på startaeget.se varnade våra medlemmar förcirka 1,5 år sedan, se denna länk. Men tydligen så fortsätter dom med samma oseriösa försäljningstaktik.

Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 16

2006-09-25, kl 23:04

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Låt oss skrida till verket och göra en gemansam samlad aktion mot detta företag. förslagsvis så kunde ju någon göra en liten banner där det varnas för ovanstående och så skulle vi kunna lägga ut dett apå våra hemsidor. Personligen så skulle jag kunna lägga ut varningen på 10 stycken sidor och tillsamans så skulle vi kanske få ut varningen på kanske tusen hemsidor...

Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 16

2006-10-06, kl 16:55

Trill in Sverige

Trill in Sverige

Inlägg: 14

Jobbade där ett kort tag innan jag fann metoderna ohållbara. Jag själv kunde inte alls erbjuda samma resultat som de andra säljarna eftersom jag bad mina kunder att NOGA läsa allt finstilt och föklarade EXTRA noga hur det låg till med uppsägningen etc. Visst kan jag ju tycka ibland att man som företagare bör läsa igenom allt man skriver på men jag vet ju också hur lätt det är att missa något. Jag var sammanlagt på Yreg.se i 3 månader, jag försökte att sälja med samvete och moral men det var ju inte vidare uppskattat.

Nu har väl åren gått och jag bör väl inte behöva vara orolig för reprisalier för detta inlägg, men ett gått råd till er som funderar på deras tjänster. Var NOGA emd att läsa avtalet och ställ in något larm så ni vet de dagar ni ska säga upp avtalet. Helst tycker jag ni ska hålla er borta.

Bengt Ove Svensson\r\[email protected]\r\n0761-855497

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 16

2006-10-06, kl 19:36

username

Kenny
Plesner

Inlägg: 48

Ehhh... Tycker inte om företag som blåser folk.... vad/hur blåser dem folk?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 16

2006-10-06, kl 20:59

Trill in Sverige

Trill in Sverige

Inlägg: 14

De har en omoralisk försäljnings taktik. I mitt exempel så ville de att jag skulle sälja en webb-lösning till en gammal dam på ca 70 år som var i antågande att sälja verksamheten. Jag vägrade då det avtalet löpt på ett år. Om hon dessutom inte läste det finstilta, vilket ledarna inte ville att man skulle belysa, så förlängs avtalet automatiskt 1 år om det inte skriftligen med rekomenderat brev sades upp 3 månader innan avtalets slut.

Allt är helt ok om de hade valt en mindre aggressiv försäljningsmetod. Kunderna fick absolut ingen betänketid och vi skolades till att begära avtalet faxat in till oss snabbt efter underskrift. Bara fax, inget annat och snabbt så att ingen hann läsa allt. Oftast skulle vi ringa direkt efter faxandet för att "se om det kom fram" samtidigt skulle vi då puscha på så att de förstod hur bråttom det var.........kommer inte ihåg procenten men det var majoriteten av kunderna som glömde att säga upp sitt avtal, eller inte upfattat på vilket sätt man skulle säga upp det.

Inte alltid så lätt när någon flåsar en i örat och frågar när det kommer...

Bengt Ove Svensson\r\[email protected]\r\n0761-855497

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 16

2006-10-06, kl 21:23

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Lite info från IDG..

Ökänt företag fortsätter med skumma säljmetoder


Ökänd webbyrå lockar med gratis sajt
Comitnet låser in sina kunder


Comitnet kapar kunddomäner


Comitnet bryter mot Nic-Ses avtal
Comitnet vägrar släppa kunder


Comitnet vägrar släppa missnöjda kunder


Nic-Se tar Comitnet i örat


Nic-se tar Comitnet i örat


Missnöje med domännamnsföretag
Comitnet webbregistrerar i eget namn

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 16

2006-10-06, kl 21:35

antonio

antonio

Inlägg: 240

Gör mig upprörd att läsa de där artiklarna, ooh vilka sviniga metoder alltså...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2