Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Facebook + mobil + mobilizer

Inlägg 11 av 16

2012-08-12, kl 12:49

korsa

korsa

Inlägg: 14

Mobilizer: Er lösning är ju bara en portering av OpenCart in till en facebook-app? Samma lösning gjorde vi på en lunch åt en kund, helt gratis. Att ni tar 795:- / mån är rätt saftigt när ni bygger på något som är gratis och det krävs absolut ingen större raketforskning att lösa det.

svenssonweb: Köp inte, en månadskostnad för det här är ett skämt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 16

2012-08-12, kl 15:03

mobilizerpunktse

mobilizerpunktse

Inlägg: 8

Det du skriver är inte korrekt. På samma sätt som väldigt många andra webbutiksleverantörer har sin "egen" lösning har vi skapat ett komplett e-commerce system till våra kunder baserat på Opencart. Många aktörer idag såsom Vaimo kör open source lösningar. Att köra open source i grunden innebär inte mindre arbete eller en mindre avancerad lösning för det, tvärtom i väldigt många fall.

Vår lösning blir som en extra butikslösning för kunderna där produktadministration, ordrar, bokföring, betalsystem mm. helt automatiserats och speglas mot kundens befintliga lösning oavsett plattform eller leverantör. Detta är något som vi är ensamma om idag och som vi lägger ner väldigt mycket tid och energi på. Vi erbjuder givetvis även support, kundtjänst och vår färdiga produkt är den absolut mest kompletta e-commerce lösning för Facebook, mobil samt surfplatta som finns.

Att skapa en Facebookbutik från en befintlig opencart lösning är givetvis mindre arbete än att skapa hela plattformen bakom. Många kunder idag har inte tid, ork eller möjlighet att själva skapa lösningar optimerade för Facebook, mobilen eller surfplattor. Det är där vi kommer in i bilden.

Om du ser vad som finns för lösningar hos våra konkurrenter så ser du att vi ligger absolut billigast till för motsvarande lösningar.

Ex:

Mobilanpassning e-butik.se - startkostnad 4950 sek exkl. moms. Månadskostnad 345 sek exkl. moms.
Mobilanpassning Jetshop - startkostnad 4900 sek exkl. moms. Månadskostnad 350 sek exkl. moms.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 16

2012-08-12, kl 15:27

korsa

korsa

Inlägg: 14

Citat:

Ursprungligen postat av: mobilizerpunktse

Det du skriver är inte korrekt. På samma sätt som väldigt många andra webbutiksleverantörer har sin "egen" lösning har vi skapat ett komplett e-commerce system till våra kunder baserat på Opencart. Många aktörer idag såsom Vaimo kör open source lösningar. Att köra open source i grunden innebär inte mindre arbete eller en mindre avancerad lösning för det, tvärtom i väldigt många fall.

Vår lösning blir som en extra butikslösning för kunderna där produktadministration, ordrar, bokföring, betalsystem mm. helt automatiserats och speglas mot kundens befintliga lösning oavsett plattform eller leverantör. Detta är något som vi är ensamma om idag och som vi lägger ner väldigt mycket tid och energi på. Vi erbjuder givetvis även support, kundtjänst och vår färdiga produkt är den absolut mest kompletta e-commerce lösning för Facebook, mobil samt surfplatta som finns.

Att skapa en Facebookbutik från en befintlig opencart lösning är givetvis mindre arbete än att skapa hela plattformen bakom. Många kunder idag har inte tid, ork eller möjlighet att själva skapa lösningar optimerade för Facebook, mobilen eller surfplattor. Det är där vi kommer in i bilden.

Om du ser vad som finns för lösningar hos våra konkurrenter så ser du att vi ligger absolut billigast till för motsvarande lösningar.

Ex:

Mobilanpassning e-butik.se - startkostnad 4950 sek exkl. moms. Månadskostnad 345 sek exkl. moms.
Mobilanpassning Jetshop - startkostnad 4900 sek exkl. moms. Månadskostnad 350 sek exkl. moms.



Hej,

om det är som du säger att er lösning speglar kundens befintliga lösning, oavsett plattform, så är det bra. Det bevisar att ni har lagt ner lite mer jobb för att täcka upp fler plattformar helt enkelt.

Jag tvivlar inte på att ni är billigast, jag skrev aldrig om vem som var billig eller dyr. Precis som du själv skriver så är det mindre arbete att bygga ut en open source-lösning än att bygga om allt från början. Det tycker jag är helt korrekt gjort. Men jag står fast att 795kr i månaden är för dyrt för något som går att lösa gratis om man kör OpenCart.

Läs också att jag inte säger att er lösning är dålig på något sätt, bara för dyr.

OpenCart: Gratis
Ett tema som är responsivt som fungerar på samtliga surfplattor och smartphones: ca 200kr
Portering till Facebook-app: Gratis
Så totalt blir det 200kr, engångskostnad.

Dock så erbjuder ni support, vilket jag inte har räknat in.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 16

2012-08-13, kl 10:05

mobilizerpunktse

mobilizerpunktse

Inlägg: 8

Hej igen,

Jag är med på hur du tänker fast med ditt resonemang så är ju även samtliga webbutiksleverantörer överflödiga. Jag förmodar att du är duktig på det du gör men alla har inte den kunskapen.

Jag förmodar att du från 0 kan skapa en komplett webbutik med de funktioner som du eller en kund kan tänkas vilja ha. Du kan även skapa en mobilanpassning samt en Facebookbutik och en surfplatteversion.

Detta kostar dig inte ett smack mer än tid och energi.

Det vi gör är att skapa dessa lösningar åt kunderna samtidigt som vi driftar, supportar samt vidareutvecklar lösningen så att den alltid skall ligga i framkant gentemot konkurrenterna.

Jämfört med vad som finns på marknaden så har vi prissatt vår lösning väldigt förnuftigt då vår målgrupp inte är de stora drakarna utan istället de mindre samt medelstora företagen.

Vi erbjuder fullt stöd för samtliga plattformar, samtliga betallösingar, samtliga fraktlösningar och har en väldigt avanceras funktion för att sköta bokföring där vi även integrerar mot Visma, Fortnox mfl genom automatiska kopplingar.

Opencart har en försvinnande liten del kunder bland de 15.000 butiker som finns på den Svenska marknaden. Några av webbutiksleverantörerna sitter inne med över 1.000 kunder själva.

Många kunder som idag har "hyrlösningar" från en aktör som Textalk, Nordisk e-handel, Jetshop osv. har idag inget annat alternativ vad gäller mobilanpassning eller Facebookbutik. Där kan vi hjälpa dessa kunder och skapa lösningar som annars inte vore möjligt.

Vad ska man göra som kund om ens webbutiksleverantör inte erbjuder mobilanpassning eller Faceboook butik och man är så pass låst att man inte själv kan modifiera sina filer? Vi har lösningen för alla kunder och har ett team som jobbar konstant med detta.

Jag hoppas jag kunnat förklara bättre. Du får mer än gärna ta kontakt med dig för att diskutera vidare. Kanske kan vi hitta någon typ av samarbete?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 16

2012-08-13, kl 10:51

korsa

korsa

Inlägg: 14

Tja,

Jag var nog lite för snabb med mitt "påhopp". Om ni har en lösning som fungerar till butiker som har låsta installationer, d.v.s. att kunder inte har tillgång till att ändra sina filer, så är det riktigt jäkla bra. Blir nu väldigt nyfiken på hur ni har löst det.

Jo, jag kan väl ordna det mesta, har jobbat med e-handel i snart 8 år. Men mitt mål är alltid att skapa tjänster som automatiserar.

Jag får helt enkelt ta och läsa lite mer om vad som finns bakom er lösning då jag uppenbarligen var lite för snabb med min kommentar. Jag möttes av en OpenCart-installation som var porterad in i en Facebook-app och trodde hela tjänsten var byggd på det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 16

2012-08-13, kl 11:08

mobilizerpunktse

mobilizerpunktse

Inlägg: 8

Hej igen,

Det är alltid kul att diskutera med kunniga personer :).

Vi som ligger bakom Mobilizer har varit aktiva med lösningar på internet sedan år 2000 och har jobbar direkt mot webbutiker med diverse unika och kompetenta lösningar väldigt länge.

Jag blir samtidigt nyfiken på vem du är och hur du jobbar. Vi har alltid behov av duktiga personer med kunskap om Opencart som kan hjälpa oss att driva utvecklingen framåt. Vi har betydligt fler idéer än vad vi själva klarar av just nu och det vi presterat hittills är bara toppen på isberget.

Maila gärna mig så kan vi fortsätta diskussionen lite mer privat istället: [email protected].

Tack för mig!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2