Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 4

1 2 3 4
Forum Export & Import

Affärer med Kina

Inlägg 11 av 34

2010-12-15, kl 13:21

Majdi

Majdi

Inlägg: 10

Hej Yasmine,Jag är interesserad av att  köpa in en mobiler som ska vara billig från kina .vet du en företag som kan ge billig pris ?jag har blievet  lurad av en företag som jag har hittat dom på alibaba.com  .jag har skickat pengar till dom men dom har inte skickat nånting till mig .Hör av digMvhMajdi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 34

2010-12-23, kl 10:36

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Hej Majdi!Förlåt, jag svarar lite sent. Just nu kommit jag tillbaka från Kina.Är du intresserad av att  köpa in en mobiler från Kina. Det är billigare i Kina, men har du tänkt på frakten? en mobiler + frakten + risk, det blir inte billigare.Om du vill köpa massor, är den en bra idé. MVH/ Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 34

2010-12-23, kl 12:09

Majdi

Majdi

Inlägg: 10

Hej Yasmine,Tack för det svar .Okej men hur mycket  många jag måsta köpa för att bli billig ?jag har tänket mig  att starta med 10 st för att testa dom .//Majdi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 34

2010-12-23, kl 12:15

Majdi

Majdi

Inlägg: 10

vet du vad koster en Appel iphone 4 i kina + frakt ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 34

2010-12-27, kl 10:08

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Hej Majdi!Om du är intresserad av original iphone 4, inte kopiera, föreslår jag inte att du köpa från Kina.Priset är likadant som i Sverige och några funktioner funkar inte i Sverige. Många av mina kompisar i Kina köpte deras iphone i USA eller Hongkong.MVH/ Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 34

2010-12-27, kl 13:58

SanctuarySports

SanctuarySports

Inlägg: 6

Hej Yasmine!Vi håller på att starta upp ett företag inom sport, mestadels snowboards. Det är vårt egna märke.Vi har tagit kontakt med tillverkare och lämnat designer osv, men många känns ganska oseriösa och velar med priser fram och tillbaks. Har du någon erfarenhet inom detta område eller kanske kontaker? Kvalite?.MVH David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 34

2010-12-27, kl 14:09

Majdi

Majdi

Inlägg: 10

Hej Yasmine!Okej  , men har du  kontakt i  USA eller Hongkong  ? om man kan få billig pris dar ?och kan jag  få pris lista på andra mobiler  : Nokia , Sony Ericsson , samsung.... nya modelar från kina .Hör av digKan du kontakat mig har : [email protected] en bra dagMvhMajdi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 34

2010-12-28, kl 09:41

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Hej David!Vi har partners i Kina som är inom sport. Du kan kontakta mig: [email protected] och berätta om dina krav, då kan vi hjälpa dig att kontataka dom.Majdi!Kommer att skicka e-post till dig senare idag.MVH/ Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 34

2010-12-29, kl 22:50

msaid

msaid

Inlägg: 2

  Hej Yasmin!

Mitt namn är Mohamed och har precis startat ett företag. Jag har gjort en beställning av möbler, mesta dels soffor. Jag beslutade för att importera möbler i en 40 HQ, och undrar vilka andra avgifter kommer jag att få betala i sverige. Just det, jag har gjort FOB beställning. Plus så går momsen bort då jag beställer på företaget.

Tacksam för svar.
Du kan maila mig på [email protected] eller [email protected]
Tack!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 34

2010-12-30, kl 08:53

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Hej MohamedDå behöver du betala sjäfrakt för container. När varor kommer till Sverige, behöver du betala: THC, Harbour dues, ISPS, Customs clearance, Handling fee, Doc. fee, m m.Och du behöver lastbil att transport sofforna från hamnen till din adress också.MVH/ Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 4

1 2 3 4