Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Jag behöver hjälp med att komma igång

Inlägg 1 av 3

2012-11-21, kl 11:33

marlene81

marlene81

Inlägg: 3

Jag behöver hjälp med att komma igång

Min tanke för att komma igång nu är att registrera en enskild firma för att kunna åka ut på mässor och bli inspirerad, vist kan man göra inköp där också, vilka mässor bör man gå på om man vill köpa in kvalitets klänningar? I dagsläget tänker jag att jag vill köpa in en samlad kollektion klänningar med tillhörande acc typ sjalar mm i god kvalitet. Om man vill arbeta med import för att skapa ett eget märke hur går man tillväga då? Min tanke är att starta med försäljning via en hemsida, bör man lägga mycket tid på att gå kurs för att lära sig hur man bygger upp en sida eller kan man köpa en klar och lära sig hur man uppdaterar den?
Mycket tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-11-21, kl 12:58

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Vad det gäller import och vilka mässor du ska gå på osv så har jag ingen aning.

Men när det kommer till webbutiker och webbutveckling kan jag en del. Att gå en kurs är inget alternativ. Finns inget vettigt sådant och internet är bra för detta

Antingen så lägger du ner lite tid på att skapa webbutiken själv. Det du behöver göra är att Fixa webbhotell, domännamn och installerar en webbutik. Sedan måste du fixa lite med designen och sådant och det kan väll kräva lite kodande. inte super svårt detta, men om du inte har några kunskaper alls och inte orkar lägga ner tiden - kotakta en webbdesigner som kan fixa det åt dig.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-11-21, kl 18:27

marlene81

marlene81

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av: vitorm

Vad det gäller import och vilka mässor du ska gå på osv så har jag ingen aning.

Men när det kommer till webbutiker och webbutveckling kan jag en del. Att gå en kurs är inget alternativ. Finns inget vettigt sådant och internet är bra för detta

Antingen så lägger du ner lite tid på att skapa webbutiken själv. Det du behöver göra är att Fixa webbhotell, domännamn och installerar en webbutik. Sedan måste du fixa lite med designen och sådant och det kan väll kräva lite kodande. inte super svårt detta, men om du inte har några kunskaper alls och inte orkar lägga ner tiden - kotakta en webbdesigner som kan fixa det åt dig.



Tack för svar!
Det blir nog att kontakta en webbdesigner, vad kan det kosta?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat