Hej,
Jag tror precis som ovan talare att det finns produkter som är mer lämpade för detta. Ex. vis sånt som folk köper på impuls.
Kläder o mode/skönhet är ju rätt uppenbara. Värmepumpar? Kanske lite mer långsökt.
Konverteringsgraden tror jag beror mycket på att de lösningar som finns som bl a mysellr kräver installation och tillåtelse av app. Mobilizer verkar vara det enda undantaget vad jag hittat.
Kikade på de 3 lösningar som omnämns. Verkar som Mobilizer är en mest kompletta butiken medans Mysellr är det billigare alternativet.
Mysellr - lösningen där man länkas vidare är intressant, hyfsat prisvärd. Hade dock inte valt deras mer integrerade variant då det krävs installation av app för besökaren. Alltid kul att lattja med för en liten peng.
Mobilizer - verkar vara den ena "riktiga" butiken. Ser inte ut som en påklistrad lösning utan verkar faktiskt vara en ebutik. Lite dyrare men kanske är så att man får vad man betalar för. Stort plus är att det även verkar vara med en mobilanpassning i lösningen. Då blir ju marknaden genast större.
Mallify - ett skämt eller seriösa? Enligt min mening sämst och dyrast! Vad tänkte dessa killar på? En lösning som inte borde finnas.
Verkar också ha kommit in en stor aktör i spelat så kommer bli kul att se vad som händer framöver:
http://www.pricerunner.se/mobilsajt-och-facebookshop.html
Vem vet, kanske försvinner de traditionella webbutikerna snart?
Hur tänker och tycker ni andra om dessa?