Inlägg 21 av
34
2011-02-06, kl 21:22
Nils
Magnusson
Hej Yasmine!Jag har gjort en förfrågan hos ett kinesiskt företag jag hittat på internet. De har lämnat en intressant offert. De har en sida på internet. Självklart vill de ha betalt i förskott (inget stort belopp). Det som gör mig lite tveksam är att kontaktpersonen använder en yahoo.com.cn adress. Är detta vanligt, eller är det nåt skumt?
MVH/ Nils
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 22 av
34
2011-02-07, kl 19:53
Yasmine
Det är svårt att säga. Många är bara trader på internet. De säger att de tillverkar allting. Men faktum är de inte tillverkar någonting, utan att köpa från andra efter du beställt. Det blir svårt för er att kontrollera kvalitet, leverans m m.Då behöver du vara försiktig alltid.Om det behövers kan ni kontakta oss och vi hjälpa dig att kolla up.MVH / Yasmine
www.magke.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 23 av
34
2011-02-08, kl 19:02
henhao.se
Hej Nils,
Kinesiska företag använder ironiskt (för oss Svenskar) rätt märkliga email adresser och ibland konstiga webadresser.
Det
behöver inte betyda att de är oseriösa eller att du handlar genom en
mellanhand. De har helt enkelt en annan syn på detta än vad vi har.
Men
mitt tips är att göra research genom att fråga efter webadresser,
postadresser och även kanske bilder från fabriken. Du kommer få rätt bra
information du kan basera din uppfattning på, särskilt om leverantören
talar sanning eller ej.
Min erfarenhet av emailadresser är att
det inte spelar någon som helst roll för att avgöra en leverantör är
seriös eller oseriös. Det finns många trading bolag med ståtliga
hemsidor och fina emailadresser som i sin tur handlar från fabriker där
de använder hotmail adresser :)
Lycka till!
Mvh,
Gustaf
Import och utveckling i Kina - www.henhao.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 24 av
34
2011-02-11, kl 18:41
nickeJ
Hej jag funderar varför fabrikerna spetsar på frakten så mycket när man vill beställa prover, speciellt om man som jag ska importera knivar (jaktknivar) en fabrik ville ha 45 dollar för frakten och en annan 85 dollar. vet du av någon bra känd fabrik som säljer jaktknivar (kvalite) outdoorsprodukter är jag intresserad av i kina eller hongkong.Mvh: Niklas Johansson
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 26 av
34
2011-02-13, kl 20:30
christoffer19
Hej ! Jag är intresserad av att skapa ett eget märke och sälja på internet. Jag behöver någon för min budget som kan hjälpa mig med det ekonomiska och distrubutionen. Mvh
C
Christoffer Making things happend
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 27 av
34
2011-02-22, kl 09:52
Tiger Lilja
Hej Yasmine,Jag är en ung tjej som är i uppstarten av mitt företag - Tiger Lilja, jag önskar hitta produkter från bla Hello Kitty, Disney princess & liknande. Självklart vill jag börja med att beställa bara en eller två produkter av samma sort för att se om mitt företag kan komma att bli lönsamt. Finns det fabriker som kan hjälpa en med det och dessutom till ett bra pris, har ca 5000 kr för produkter och frakt nu i försöksstadiet. Vore jätte glad om du kunde hjälpa mig med lite mer info för nu känns det som jag är ute på djupt vatten :)
Vänliga hälsningarHannah
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 29 av
34
2011-02-22, kl 21:11
matilda
Hej! Jag söker någon som jag hjälpa mig att importera smycken från asien, till en webbshop som vi håller på att starta upp. Kan du hjälpa oss med det?Mvh
Matilda
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat